شناسه خبر:66028
1401/11/24 23:29:18

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی از ایجاد پارک دانش‌آموزی در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

محمدعلی داستان با اشاره به اهمیت به‌کارگیری جوانان و متخصصین در امور اجرایی کشور، گفت: به‌زودی پارک دانش‌آموزی تأسیس خواهد شد تا در سایه آن دانش‌آموزان بیاموزند چطور از معلومات خود در راستای خلق ثروت و پیشرفت علمی کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از متخصصین و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بعد از اتمام تحصیل به دنبال شغل و کارآفرینی هستند، افزود: این فرصت در مجموعه پارک علم و فناوری فراهم است تا ایده‌های فناور جوانان را بررسی و به‌عنوان یک هسته فناور به آنان خدمت‌رسانی کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی پرداخت تسهیلات بلاعوض، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و ارائه تسهیلات را بخشی از حمایت‌های این مجموعه از هسته‌های فناوری برشمرد و ادامه داد: تاکنون بیش از 140 محصول در استان تجاری‌سازی شده و در سال گذشته 200 میلیارد تومان فروش محصولات با فناوری بالا و بیش از دو میلیون دلار صادرات محقق شده است.

داستان از ایجاد بیش از یک‌هزار و 400 فرصت شغلی برای متخصصین با مدرک دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی در استان خبر داد و اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان مرکزی در زمره 10 پارکی است که عضو انجمن بین‌المللی پارک‌ها هستند و شرکت‌های فناور می‌توانند از برند IASP در فروش محصولاتشان استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای توجه به فرزندآوری، امسال پارک علم و فناوری علاوه‌بر معرفی بانوان موفق در حوزه فناوری، برای نخستین‌بار مادر موفق را نیز معرفی کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی با اشاره به عمر 20 ساله پارک علم و فناوری استان مرکزی، بیان کرد: پارک علم و فناوری استان در چندماه اخیر 38 میلیارد تومان از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت‌های مالی کرده است و شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند از تسهیلات و حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی، بنیاد برکت و بنیاد علوی استفاده کنند.

به گفته وی سالانه حدود سه هزار نفرساعت دوره آموزشی در پارک استان برگزار می‌شود.

شناسه خبر 66028