شناسه خبر:64198
1401/10/4 10:19:08
در ادامه پاسداشت مفاخر حوزه کتاب توسط کمیسیون فرهنگی شورا؛

«حمید حسام» راوی خاطرات رزمندگان همدانی، تجلیل شد

سپهرغرب، گروه خبر: به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان، خاطره‌نگار دوران دفاع مقدس «حمید حسام» مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رئیس شورا، رئیس کمیسیون فرهنگی و شهردار همدان به‌منظور تقدیر از خاطره‌نگار رزمندگان جنگ تحمیلی و فعال حوزه کتاب در منزل «حمید حسام» حضور یافتند و از تلاش‌های این فرمانده دوران دفاع مقدس در انعکاس ارزش‌ها تقدیر کردند.
   مسگریان: حمید حسام همه‌جانبه در خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش است
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این دیدار با اشاره به تقریظ رهبر معظم انقلاب بر آثار این خاطره‌نگار دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: حمید حسام در این برهه تاریخی همه‌جانبه در خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی درتلاش بوده و امید است وی این راه درخشان و پُرزحمت را ادامه دهد و جامعه از این آثار استفاده کند.
محمود مسگریان افزود: حضور نویسندگان توانمند و برجسته همدانی در حوزه ادبیات دفاع مقدس، افتخار بزرگی برای این دیار است که باید از این فرصت بی‌نظیر به نحو شایسته و مطلوب بهره برد.
سیدمسعود حسینی، شهردار همدان نیز به روایت راویان از رشادت‌های سایر رزمندگان اشاره کرد و گفت: بازگویی رشادت‌های رزمندگان از طریق یک زبان و قلم گویا از دغدغه‌های همیشگی بود که حمید حسام با ورود در این عرصه و ارائه آثار منحصربه‌فرد، در رفع بخشی از این دغدغه کمک کرد.
  شهابی‌نیا: همدان جزء شهرهای شناخته‌شده کشور در معرفی و بازگویی خاطرات رزمندگان
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه از گذشته همواره به دنبال کتاب‌هایی از رشادت‌های فرماندهان و رزمندگان همدان بودیم، تصریح کرد: با نگارش کتاب‌های خوب در حوزه دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان و خانواده شهدا، شاهد درخشش همدان در این عرصه هستیم.
سعید شهابی‌نیا به آثار شاخص حمید حسام در این حوزه اشاره کرد و افزود: این خاطره‌نگار بزرگ به‌عنوان یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس سال‌ها در این حوزه تلاش کرده و اکنون همدان در استان و کشور جزء شهرهای شناخته‌شده در معرفی رزمندگان و بازگویی خاطرات و روایت‌گری است.
   حسام: بیش از هر زمان دیگری نیاز به انعکاس مفاهیم ارزشی در جامعه است
در ادامه نویسنده ارزشی همدان نیز با بیان اینکه در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری در انعکاس خاطرات رزمندگان و زنده نگه داشتن ارزش‌ها خود را مسئول می‌دانم، خاطرنشان کرد: به‌منظور تحقق این مهم در این راه گام نهادم.
حمید حسام با تأکید بر اینکه دفاع از ارزش‌ها، نقل حماسه‌ها و انعکاس مفاهیم ارزشی وظیفه همه ما است، ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به انعکاس مفاهیم ارزشی در جامعه است.
حسام در ادامه با تأکید بر اینکه مردم نسبت به خدمت‌گزاران خود قدرشناس و آگاه هستند، بیان کرد: این امر وظیفه همه ما را بیشتر می‌کند و باید در راه خدمت به این مردم شریف تلاش شبانه‌روزی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه میراث گران‌قدر شهدا با تلاش و زحمت باقی می‌ماند، یادآور شد: خستگی نباید ما را زمین‌گیر کند و باید در تمام لحظه‌ها به اخلاق، منش و صبر شهدا تأسی کنیم.
در ادامه این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اهدای لوح از تلاش‌ها و زحمات حمید حسام راوی خاطرات رزمندگان همدانی تجلیل کرد.

شناسه خبر 64198