شناسه خبر:63714
1401/9/23 08:39:50

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: 270 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و توسعه دو طرح درمانی شهر اراک اختصاص یافت.

«محمدحسن آصفری» روز سه‌شنبه افزود: 200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان زنان و زایمان اراک و 70 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز در راستای تکمیل و تجهیز مرکز دیالیز خیرساز بیمارستان آیت‌الله خوانساری این شهر اختصاص یافت.
آصفری با اشاره به موافقت مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی از مالیات بر ارزش‌افزوده، گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت کلیات لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیر خشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده را تصویب کردند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از اطفال یا بیماران خاص علاوه‌بر دارو برای درمان خود به برخی از مکمل‌های دارویی هم نیاز دارند که تولیدکننده داخلی بنا به دلایلی رغبتی به تولید این محصولات ندارد، زمانی که این مکمل‌ها از خارج وارد می‌شود، به چند برابر قیمت واقعی به دست بیماران می‌رسد که باید در این راستا نیز تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.
این مقام مسئول ضمن تأکید بر تسریع در تکمیل طرح بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک که در دستور کار ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد، اظهار کرد: از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به اراک، مبلغ چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل این مرکز درمانی اختصاص یافته است که تاکنون یک‌چهارم آن تخصیص یافته و با قول مساعد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد مابقی آن نیز در اسرع وقت به حساب دانشگاه علوم پزشکی اراک واریز شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مشکلی برای تجهیز بیمارستان ولیعصر (عج) اراک وجود ندارد و نگرانی اصلی درخصوص زمان‌بندی اتمام این طرح است.
16 واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تأمین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارائه خدمت دارند.
698 پزشک عمومی، 485 پزشک متخصص و فوق تخصص و یک‌هزار و 726 کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

شناسه خبر 63714