شناسه خبر:63408
1401/9/15 01:27:11

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه بر حفظ و گسترش صادرات تولیدات استان در بازار عراق تاکید کرد و گفت: خانه صنعت و معدن کرمانشاه در راستای توسعه بازار صادرات تولیدات استان باید نقش پویا و فعال‌تری ایفا کند و نظارت بر کیفیت محصولات را ارتقا ببخشد.

«بهمن امیری‌مقدم» در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت و همچنین فعالان حوزه صنعت و ساختمان استان بر کیفیت‌ کالاهای تولیدی استان تاکید کرد و افزود: تولیدکننده کرمانشاهی همانگونه که برای رقابت در بازار صادرات به دنبال افزایش کیفیت است در بازار داخلی هم باید با عرضه محصولات‌ باکیفیت، با برندهای دیگر رقابت کند.

وی با تاکید بر اینکه در راستای اشتغالزایی، تولیدات در همه حوزه‌ها باید با رویکرد حفظ و توسعه بازارهای صادراتی و داخلی دنبال شود، گفت: واحدهای کوچک در دیگر استان‌ها به خوبی توانسته‌اند محصولات خود را به بازار کشور عرضه کنند و باید راهکاری مناسبی برای معرفی و بازاریابی این واحدها در کرمانشاه هم اندیشیده شود.

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه باید از خام فروشی محصولات و تولیدات استان در همه عرصه‌ها اجتناب شود، تصریح کرد: بخش زیادی از گندم کرمانشاه به صورت فله صادر می‌شود در حالیکه با فعال کردن کارخانه‌های راکد، می‌توانیم آن را به شکل آرد صادر و اشتغال بیشتر ایجاد کنیم.

امیری‌مقدم همچنین خواستار رعایت عدالت در موارد اختلافی بین کارگر و کارفرما شد و گفت: حفظ حقوق کارفرما و کارگر و راستی آزمایی ادعاهای مطرح شده از سوی طرفین، به رعایت بهتر عدالت در قضاوت‌ها کمک می‌کند.

براساس اعلام اداره کل گمرکات استان کرمانشاه، یک میلیارد و 771 میلیون و 219 هزار و 869 دلار کالا از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه از مرزهای استان کرمانشاه به عراق صادر شد.

استان کرمانشاه با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزها 2 مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است و سالانه در این مرزها حدود سه میلیارد دلار فعالیت تجاری انجام می‌شود.

اجرای پروژه‌های مسکونی بافت فرسوده کرمانشاه فرصتی برای ساختمان سازان است

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود؛ پروژه نهضت ملی مسکن را بستری مناسب برای اشتغال جوانان استان دانست و گفت: زمینه لازم برای آموزش نیروی کار ماهر در حوزه صنعت ساختمان در اداره کل فنی و حرفه‌ای استان فراهم است و انجمن ساختمان می‌توان از آن استفاده کند.

وی همچنین اجرای پروژه‌های مسکونی در بافت فرسوده را فرصت ارزشمندی برای انجمن ساختمان سازی دانست و از شهرداری کرمانشاه خواست با تدوین یک طرح جامع و ایجاد زیرساخت‌ها و خیابان کشی‌های مناسب، بسترهای لازم برای اجرای پروژه‌های ساختمانی با کیفیت در بافت فرسوده را فراهم کند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با تاکید بر وجود انضباط مناسب در حوزه ساخت و ساز شهری، همچنین از شهرداری خواست با فعال کردن نیروهای اجرایی و نظارتی، اجازه تخلف ساختمانی را به هیچ کس ندهد و در همان ابتدا، متخلف را متوقف کند.

امیری‌مقدم اضافه کرد: شهرداری‌ها به جای کسب درآمد از ماده 100، باید به دنبال تعریف درآمدهای پایدار از طریق اجرای پروژه‌های اقتصادی و خدماتی مناسب و کمیسیون ماده پنج باشد.

وی از افزایش مجوز سطح زیربنا از 60 به 75 درصد طرح تفضیلی شهری را فرصت خوبی برای رونق ساخت و ساز و کاهش تخلفات دانست و افزود: شهرداری و انجمن ساختمان باید از آن برای رونق این حوزه استفاده کنند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فاضلاب شهر کرمانشاه که بخش زیادی از آن تصفیه نمی شود، گفت: باید با فعال کردن تصفیه خانه کرمانشاه، زمینه جایگزینی پساب فاضلاب به جای آب شرب در صنایع استان را فراهم کنیم.

وی همچنین خواستار تشکیل یک کنسرسیوم برای اجرای خط انتقال پساب به صنایع استان شد و گفت: با تشکیل این کنسرسیوم می‌توان بخش زیادی از مشکلات موجود را رفع کرد.

شناسه خبر 63408