شناسه خبر:63217
1401/9/10 09:06:27

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توسعه مزارع زعفران جزو برنامه‌های اولویت‌دار در حوزه گیاهان دارویی استان است.

زاهد حاجی‌میرزایی روز چهارشنبه اظهار کرد: با توجه به اینکه زعفران گیاهی مقاوم، مناسب و سازگار با اقلیم اقلیم استان است و همچنین به آب کمی نیاز دارد مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه کشت این محصول درآمد مطلوبی برای کشاورزان به‌دنبال داشته است، افزود: زعفران در سطح 63 هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت شده و سالانه 200 کیلوگرم از این محصول برداشت می‌شود.
مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در صورت تقاضا از سوی جامعه کشاورزان امکان توسعه این محصول وجود دارد، یادآور شد: با توجه به اینکه میزان تولید زعفران بسیار کمتر از سرانه مصرف استان است تاکنون هیچگونه مشکلی از لحاظ فروش از سوی تولیدکنندگان اعلام نشده است.
حاجی‌میرزایی به چشم‌انداز تولید زعفران در استان اشاره کرد و گفت: توسعه مزارع زعفران جزو برنامه‌های اولویت‌دار در حوزه گیاهان دارویی است و چنانچه کشاورزان منطقه تمایل به ایجاد این نوع مزارع داشته باشند از لحاظ فنی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت راهنمایی و مشاوره خواهند گرفت.
کشت زعفران در کردستان برای نخستین‌بار در سال 1390 در سطح نیم هکتار در شهرستان سنندج آغاز و انجام شد.

شناسه خبر 63217