شناسه خبر:62495
1401/8/23 09:00:01
استاندار همدان خبر داد:

آب‌رسانی به 208 روستای استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر - مینو جعفری ممتاز: استاندار همدان با اشاره به آب‌رسانی به 208 روستا با همکاری بسیج سازندگی و آبفا، گفت: آب‌رسانی به 160 روستا در یک مرحله و 48 روستا در مرحله دیگر انجام و اجرا خواهد شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه قرارگاه بسیج سازندگی آب‌رسانی روستایی ضمن تقدیر از تلاش‌های سپاه در راستای محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: سپاه در کنار وظیفه اصلی و دولتی که موضوع حفظ و حراست از نظام و ارزش‌ها است، در بسیاری از عرصه‌های خدمات‌رسانی حضور پیدا می‌کند و منشأ خیر و برکت است.
وی با اشاره به پیش رو بودن هفته بسیج، افزود: وجود شجره طیبه بسیج در هر محیطی معجزه‌آفرین بوده و از حکمت‌های امام راحل است و در هیچ کشوری سراغ نداریم که یک مجموعه اینقدر اثرگذار با تمام قدرت بدون کمترین چشم‌داشتی حضور پیدا کند.
استاندار همدان تصریح کرد: شجره طیبه بسیج مانع از به ثمر رسیدن نقشه‌های شوم دشمن بوده، به همین دلیل همواره مورد حمله معاندین و منافقین کوردل و خودفروخته است؛ فارغ از اینکه دلبستگی مردم به پاره تنشان بیشتر می‌شود.
وی بیان کرد: در اغتشاشات اخیر هم تعداد محدودی فریب‌خورده یک‌سری فضاسازی‌ها راه انداخته بودند و هدفشان این بود که اقتدار، شکوه و عظمت ملت ایران را به چالش بکشند؛ اما این‌ها هنوز قدرت بسیج را درک نکرده‌اند و بسیجیانی که بدون دریافت دستمزدی جانشان را فدا می‌کنند را نشناخته‌اند.
قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: قطعاً ایران پُر از بسیجی است و حسرت این را به دل دشمنان وطن خواهد گذاشت که بخواهند کشور را تجزیه کنند و گزندی به آن برسانند.
وی عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس با وجود نبود امکانات، با قدرت ایستادیم. امروز که دیگر کور خواندند و جرأت نمی‌کنند کوچک‌ترین تجاوز و تعدی را به مردم و ملت ایران داشته باشند. هوشیاری و بیداری نیروهای مسلح و حضور میدانی بسیجیان مانع از تجزیه و افتادن این کشور به دست بیگانه می‌شود.
استاندار همدان با بیان اینکه تلاش‌های جهادگران بسیج سازندگی در راستای حل مشکلات مردم و مناطق محروم مصداق بارز فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی است، گفت: مایه افتخارم است که بتوانم در هفته بسیج در افتتاح 68 پروژه که منشأ خیر و برکت برای مردم است، حضور پیدا کنم.
    آب‌رسانی به 208 روستای استان همدان
وی با اشاره به آب‌رسانی به 208 روستا با همکاری بسیج سازندگی و آبفا، افزود: آب‌رسانی به 160 روستا در یک مرحله و 48 روستا در مرحله دیگر انجام و اجرا خواهد شد. همچنین سلامت آب چه در روستا و چه در شهر برای ما حائز اهمیت است و رسانه‌ها در این شرایط باید امیدآفرینی کنند و آمار درست را به مردم ارائه دهند.
قاسمی‌فرزاد با اشاره به سفر اخیر چهار سفیر کشور اروپایی به همدان، گفت: در دیداری که با آنان داشتم، عنوان کردند که از آن تصور ذهنی که از اغتشاشات داشتند، هیچ اثر و به‌هم‌ریختگی ندیدند و در بین مردم جز روال طبیعی زندگی، چیزی ندیدند، به آن‌ها گفتم که شما با دیدن هگمتانه و سنگ‌نوشته‌هایی که در آثار تاریخی همدان است، متوجه می‌شوید که حرف از حقوق بشر در این کشور قدمتی طولانی دارد و در طول تاریخ به هیچ کشوری تعدی نکردیم.
وی افزود: در این دیدار نمایی از مسائل اقتصادی و اجتماعی استان را برای سفرا ترسیم کردم و آن‌ها از وجود غار علیصدر حیرت‌زده شده بودند و گفتند اگر این غار در دست ما بود، کشورمان را با آن اداره می‌کردیم؛ ما باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم.
استاندار همدان با تأکید بر جهاد تبیین، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند واگرایی را در بین فرزندان ما رواج دهد، باید با هوشیاری و بصیرت ملت ایران نقشه‌های آنان را برملا کنیم.
در ادامه سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به هم‌افزایی بین بسیج سازندگی و سایر دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: از حیث پیشرفت کارهایی که به بسیج سازندگی همدان واگذار شده، رتبه سوم کشوری را کسب کرده‌ایم که این نشان می‌دهد در سطح کشور در راستای محرومیت‌زدایی تمامی مجموعه‌ها پای کار آمده‌اند و همچنین با کمک نیروهای مردمی و گروه‌های جهادی کارها را با شتاب بالایی پیش می‌برند.
   احداث 160 منزل محرومین طی سال جاری
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) نیز در این جلسه با بیان اینکه معجزه دوم امام تشکیل بسیج بود که برای بیمه معجزه اول انقلاب بوده است، اظهار کرد: انصافاً اکنون بسیج یک شجره تنومند بارور شده که می‌تواند مسائل را مدیریت کند.
علی قراباغی با تأکید بر حمایت و پشتیبانی از رزمایش جهادگران فاطمی دو، گفت: در سال جاری تاکنون دو رزمایش برگزار شده است که در ایام نوروز از یکم تا 13 فروردین‌ماه و دیگری از 27 اردیبهشت‌ماه تا هفتم خردادماه بوده و این سومین رزمایش است که برگزار می‌شود و انتظار داریم این کار با هم‌افزایی انجام شود و بدنه دولت در این کار جهادی مشارکت داشته باشد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) افزود: در رزمایش ایام نوروز 137 گروه جهادی و در ایام تابستان 511 گروه جهادی که مجموعاً 648 گروه جهادی بودند، در این دو رزمایش فعالیت داشتند؛ امروز در استان یک‌هزار و 800 گروه جهادی شناسنامه‌دار وجود دارد. در ایام نوروز 144 اردو و در ایام تابستان یک‌هزار و 383 اردو برگزار شد، که درمجموع یک‌هزار و 527 اردو با حضور 12 هزار و 386 بسیجی برگزار شده است.
وی عنوان کرد: ازلحاظ خدمات درمجموع احداث 160 منازل محرومین در برنامه کاری جهادگران بوده است و امسال هر گروه جهادی را متولی یک منزل نیازمند گذاشتیم. طی تفاهم‌نامه با کمیته امداد درمجموع در دو سال باید 800 منزل مسکونی به جامعه هدف تحویل داده شود.
قراباغی بیان کرد: تاکنون در این دو مرحله رزمایش سال جاری احداث 160 منزل محرومین شروع و 186 منزل محروم مرمت شده، همچنین 75 هزار و 400 بسته معیشتی در این دو مرحله رزمایش و 650 هزار بسته معیشتی طی این سه سال توزیع شده، ویزیت رایگان 10 هزار و 41 مورد، رنگ‌آمیزی و مرمت مدارس 95 مورد، کمک به روستاییان در ضد عفونی مکان‌های دام سبک و سنگین 251 مورد و ذبح قربانی و توزیع گوشت قرمز نیز 690 موردبوده است؛ توزیع 178 سری جهیزیه، سه هزار و 100 مورد درخت‌کاری و توزیع چهار هزار لوازم‌التحریر را نیز در دو رزمایش قبل داشته‌ایم.
وی یادآور شد: هدف ما صرفاً خدمت نیست، ما دنبال این هستیم کسانی که در برنامه‌های جهادی هستند، خودشان ساخته شوند؛ ما دنبال تربیت یک نسل تمدنی هستیم، در کنار این مهم به کار جهاد تبیین نیز عقیده داریم که رهبر انقلاب آن را امری ضروری می‌دانند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز شاهد روایت‌های وارونه هستیم، گرو‌های جهادی در بحث جهاد تبیین نیز وارد کار شده‌‌اند و ضروری است که با روایت درست، سرمایه عظیم مردمی را حفظ کنیم.
وی با تأکید بر حمایت دستگاه‌های اجرایی از گروه‌های جهادی، گفت: ما امروز شاهد آن هستیم که 15 هزار بسیجی در عرض چند روز در عرصه خدمات‌رسانی وارد کار می‌شوند و بعضی هزینه‌ها را از جیبشان پرداخت می‌کنند؛ باید از آنان حمایت کنیم و سرکشی مسئولین باعث می‌شود روحیه جهادگران خوب شود.
* افتتاح 68 پروژه در هفته بسیج
قراباغی با اشاره به افتتاح 68 پروژه به ارزش 351 میلیارد ریال در هفته بسیج، افزود: ازجمله آن‌ها می‌توان به افتتاح 40 مورد مورد مسکن مددجویان، افتتاح جاده روستایی و لایروبی قنات اشاره کرد و پروژ‌های دیگر در حوزه بسیج آب‌رسانی با مشارکت آبفا انجام می‌شود.
وی از برگزاری همایش شکوه هجرت خبر داد و تصریح کرد: هرساله یک همایش برای تجلیل جهادگران برگزار می‌شود که درنظر داریم این برنامه امسال با میزبانی استانداری برگزار شود؛ موضوع دیگر برنامه‌ریزی برای ادامه رزمایش کمک مؤمنانه بوده که اقشار مختلف بسیج تحت عنوان جمعه به جمعه رزمایش‌های مختلفی خواهند داشت.

شناسه خبر 62495