شناسه خبر:61918
1401/8/9 08:47:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر از افزایش تولید و برداشت 10 تا 15 درصدی زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به بارور شدن سطح زیرکشت بیشتری از مزارع زعفران، پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید این محصول افزایش یابد.

«یوسف کاکاوند» روز یکشنبه با بیان اینکه برداشت زعفران از اوایل آبان‌ماه در این شهرستان آغاز شده و تا اواسط آذرماه ادامه دارد، اظهار کرد: درحال حاضر 118 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت زعفران بوده که از این میزان 113 هکتار بارور و پنج هکتار غیر بارور است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر پیش‌بینی کرد از این میزان سطح زیر کشت زعفران، بیش از 410 کیلوگرم برداشت شود.
کاکاوند میزان عملکرد زعفران در هر هکتار را بیش از سه کیلوگرم عنوان کرد و افزود: ملایر در میزان تولید و سطح زیر کشت در جایگاه نخست استان همدان قرار دارد.
وی با بیان اینکه کشت زعفران در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است، اظهار کرد: با توجه به نوع آب‌وهوا و خاک این شهرستان، رنگ و کیفیت زعفران ملایر در مقایسه با استان‌های زعفران‌خیز کشور از عیار بالایی برخوردار است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: برای کشت زعفران در ملایر از پیازهای مرغوبی استفاده می‌شود و درتلاش برای تشویق کشاورزان جهت توسعه کشت زعفران هستیم.

شناسه خبر 61918