شناسه خبر:59638
1401/6/14 08:49:03

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ساوه گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در ساوه که حدود دو هزار واحد در دست ساخت قرار دارد، فضای آموزشی دیده نشده است.

اصغر قراخانلو پیش از ظهر روز گذشته در نشستی خبری با خبرنگاران بر لزوم افزایش زیرساخت‌های آموزشی در ساوه تأکید و اظهار کرد: شهرستان ساوه هرساله با موجی از دانش‌آموزان جدید مواجه است و این افزایش جمعیت دانش‌آموزی نیاز شهرستان به تأمین زیرساخت‌ها را بیش‌ازپیش یادآور می‌کند.

وی افزود: به‌طور میانگین حدود یک‌هزار و 200 دانش‌آموز به‌واسطه مهاجرپذیر بودن شهرستان به‌خاطر وجود صنایع، به دانش‌آموزان ما افزوده می‌شود که جهت تعلیم و تربیت علاوه‌بر فضای آموزشی، نیروی انسانی بیشتری نیز باید برای شهرستان جذب شود.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ساوه با بیان اینکه درحال حاضر 80 درصد مدارس شهرستان به‌صورت دوشیفت فعالیت می‌کنند، گفت: تنها 20 درصد مدارس دولتی شهرستان به‌صورت تک‌شیفت فعالیت می‌کنند که شامل مدارس شاهد، هیئت‌امنایی و نمونه هستند.

قراخانلو گفت: با افزایش ساخت‌وسازها و همچنین حضور جمعیت مهاجر، موضوع فضای آموزشی هرسال حادتر می‌شود و اگر به‌طور میانگین سالیانه چهار مدرسه جدید احداث کنیم، تنها می‌توانیم وضعیت موجود را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون مصوب انبوه‌سازان می‌بایست به‌ازای هر 200 تا 250 واحد مسکونی یک مدرسه جدید احداث کنند، اما متأسفانه در طرح نهضت ملی مسکن در ساوه که حدود دو هزار واحد در دست ساخت قرار دارد، فضای آموزشی دیده نشده است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش ساوه جمعیت دانش‌آموزی شهرستان را بیش از 58 هزار نفر دانست و اضافه کرد: شهرستان ساوه دومین نقطه پُرجمعیت دانش‌آموزی استان است که این میزان جمعیت چالش‌های خاص خود را نیز به همراه دارد.

به گفته وی بالغ‌بر 10 هزار نفر از این تعداد دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی در حال تحصیل هستند که بخشی از بار سنگین جمعیت دانش‌آموزی را به دوش می‌کشند.

قراخانلو به کمبود حدود 600 معلم و تأمین آن از نیروهای حق‌الزحمه‌ای اشاره کرد و گفت: با وجود این کمبود نیروها، خوشبختانه دانش‌آموزان شهرستان ساوه همواره در جشنواره‌ها و مسابقات علمی و فرهنگی در سطح استان و کشور مقام‌های خوبی را کسب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در سال جاری 98 نفر از دانش‌آموزان شهرستان رتبه‌های زیر دو هزار کنکور را کسب کرده‌اند که 53 نفر از این افراد موفق به کسب رتبه‌های زیر یک‌هزار شده‌اند.

به گفته وی شهرستان ساوه در بحث توازن رشته‌ای نیز آمار قابل قبولی از خود به جای گذاشته و درحال حاضر 49 درصد ورودی دانش‌آموزان به رشته‌های نظری و 51 درصد به فنی است.

شناسه خبر 59638