شناسه خبر:52513
1400/11/28 09:58:23

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی شیرازی، راوی کتاب «حاج‌قاسمی که من می‌شناسم»، از ترجمه این اثر به زبان‌های مختلف ازجمله ترکی استانبولی، روسی و اردو خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شیرازی، راوی کتاب «حاج‌قاسمی که من می‌شناسم»، از ترجمه این اثر به زبان‌های مختلف خبر داد و گفت: این اثر درحال حاضر به زبان‌های آذری و ترکی استانبولی ترجمه شده و قرار است در کشورهای مقصد توزیع شود.

وی ادامه داد: همچنین قرار است کتاب «حاج‌قاسمی که من می‌شناسم» به دیگر زبان‌ها ازجمله اردو، عربی و روسی نیز ترجمه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرازی همچنین به ترجمه دیگر آثارش اشاره و اضافه کرد: کتاب «سیمای سلیمانی» از دیگر کارهایی بوده که قرار است به سایر زبان‌ها ازجمله عربی، روسی و اردو ترجمه شود و بنا دارد مخاطب را با ویژگی‌های شهید بزرگ جبهه­ مقاومت، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی از زبان دیگران آشنا کند. خاطرات گرد‌آوری‌شده در این کتاب شامل ناگفته‌هایی از سران کشور، مسئولان سیاسی، فرماندهان و نزدیکان سردار دل‌ها بوده که توسط انتشارات خط مقدم به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرازی در کتاب «حاج‌قاسمی که من می‌شناسم» راوی خاطرات 40 سال رفاقت با سردار سلیمانی است. این اثر که به قلم سعید علامیان نوشته شده، دربردارنده خاطرات متعددی از سردار قاسم سلیمانی در موقعیت‌های گوناگون است؛ خاطراتی کمتر شنیده‌شده از سردار دل‌ها در این اثر نقل شده که مخاطب را با جنبه‌های جدیدی از شخصیت این شهید عزیز آشنا می‌کند.

رفاقت و همراهی حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرازی با شهید سلیمانی در ابتدای کتاب این‌طور توصیف شده است: «سال 61 در حمیدیه اهواز، شروع دوستی رقم خورد. قاسم سلیمانی، فرمانده تیپ ثارالله، سخنران بود و علی شیرازی، روحانی گردان شهید باهنر، شنونده، همان‌جا عشق حاج‌قاسم به دلش نشست. فروردین‌ماه 65 دوستی شکل همکاری به خود گرفت و حاج‌قاسم، مسئولیت تبلیغات لشکر را به علی شیرازی سپرد. پس از جنگ همراهی ادامه داشت تا اینکه در سال 1390 به‌ خواست سردار سلیمانی، علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس شد و هشت سال در پُرفرازونشیب‌ترین روزهای جبهه مقاومت با حاج‌قاسم همراه ماند».

رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید سلیمانی در آستانه دومین سالروز شهادت وی، به خاطره‌ای از کتاب «حاج‌قاسمی که من می‌شناسم» اشاره کردند و گریستند. ایشان با اشاره به کتاب حاضر، با نقل نمونه‌ای از برخورد عمیقاً مهربانانه شهید سلیمانی با فرزندان شهدا، خاطرنشان کردند: آن شهید عزیز با آن روحیه عطوف در مقابل خانواده شهدا، در مقابل اشرار و مفسدان داخلی و خارجی چنان قاطع و با شدت بود که حتی خبر حضورش در یک منطقه، روحیه دشمن را نابود می‌کرد.

شناسه خبر 52513