شناسه خبر:51870
1400/11/12 09:17:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 16 طرح آبرسانی روستایی در این استان با هدف تامین آب آشامیدنی سالم اجرا می‌شود.

یوسف عرفانی‌نسب افزود: 23 روستای استان مرکزی با بهره‌برداری از این طرح‌ها از آب سالم بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهارکرد: 241 میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی و ملی برای 16 طرح آبرسانی روستایی هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: همچنین از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح آبرسانی به پروژه ماهیان زینتی در شهر محلات استفاده می‌شود.

عرفانی نسب افزود: در راستای رفع مشکلات آبرسانی در حوزه روستایی استان مرکزی، پنج حلقه چاه جدید حفر و یک حلقه چاه آب نیز به تاسیسات آبرسانی تجهیز شد.

وی اظهار داشت: اجرای 33 کیلومتر خط انتقال آب، 22 کیلومتر شبکه توزیع آب، ساخت سه ایستگاه پمپاژ و احداث یک باب مخزن ذخیره آب از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط آبفای استان در سال جاری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، همچنین از ساخت یک واحد تصفیه خانه آب با ظرفیت تصفیه 500 مترمکعب آب در شبانه‌روز در روستای جوشیروان شهرستان خنداب خبر داد و گفت: این تصفیه‌خانه با همکاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان راه‌اندازی شد.

عرفانی‌نسب افزود: با راه‌اندازی این طرح‌های آبرسانی، پنج هزار و 600 نفر از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستای آشیانه علیا و سفلی در شهرستان خمین خبر داد و گفت: برای اجرای طرح آبرسانی به این روستا، 9 کیلومتر خط انتقال آب و سه و نیم کیلومتر شبکه توزیع آب و یک مخزن ذخیره آب با ظرفیت 300 متر مکعب ساخته خواهد شد.

شناسه خبر 51870