شناسه خبر:47559
1400/8/6 09:48:57

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان بخش کشاورزی استان امری ضروری است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سهمیه 427 دستگاه تراکتور و کمباین در استان جذب شده است.

محمدفرید سپری روز چهارشنبه اظهار کرد: بیش از 30 هزار دستگاه تراکتور و کمباین در استان وجود دارد که بیشتر آنها فرسوده شده و نیاز به نوسازی و جایگزینی آنها است.

وی بر جذب سهمیه تراکتور و کمباین بخش کشاورزی کردستان و واگذاری آن به کشاورزان تاکید کرد و افزود: امسال در مرحله نخست تاکنون 417 دستگاه تراکتور و 10 دستگاه کمباین جذب شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان یادآور شد: ارایه خدماتی به ادوات و ماشین آلات کشاورزی هم چون عرضه سوخت و تردد منوط به شماره‌گذاری آنها است.

سپری گفت: بزودی تسهیلات تبصره 18 برای کل کشور به میزان 13 هزار میلیارد تومان اعلام خواهد شد که تلاش خواهیم کرد سهمیه استان را به هر میزانی که باشد به طور کامل جذب کنیم.

وی اظهار داشت: متقاضیانی که قبلا درخواست تسهیلات خود را در سامانه ثبت کرده‌انددر اولویت پرداخت خواهند بود و بر اساس دستورالعملی که به زودی ابلاغ خواهد شد پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان تاکید کرد: پرداخت تسهیلات خرید بذر گواهی شده برای کشت پاییزه از سوی بانک کشاورزی استان در اولویت قرار دارد.

شناسه خبر 47559