شناسه خبر:42794
1400/4/10 10:14:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از افزایش 25 درصدی واریزی به خزانه دولت از محل فروش جایگاه مرزی سیرانبند بانه در سال 99 خبر داد.

عبدالله گیتی‌منش در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی سیرانبند بانه اظهار کرد: در سال99 از محل فروش جایگاه مرزی سیرانبند بیش از 143 میلیارد ریال به خزانه دولت واریز شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 25 درصدی همراه بوده است.

وی به تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی بانه و مریوان و اهمیت این موضوع برای استان از لحاظ شرایط اقتصادی، رونق تولید و اشتغال، پیشرفت و جذب سرمایه‌گذاران اشاره کرد و از آمادگی این شرکت برای تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی مورد نیاز وسایل نقلیه متردد در بازارچه مرزی سیرانبند خبرداد.

  افزایش تردد کامیون‌های ترانشیپی عراقی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به افزایش تردد کامیون‌های ترانشیپی عراقی و رونق کسب و کار در این بازارچه بر آماده نمودن زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به رانندگان تاکید کرد.

وی افزود: استقرار دو باب جایگاه سیار عرضه نفت گاز در بازارچه برای تحویل سوخت به کامیون‌های عراقی ورودی به بازارچه، اجرای طرح الکترونیکی پایش وکنترل موجودی باک کامیون‌ها، کاهش مدت زمان کنترل باک کامیون‌های ترانشیپی با استفاده از ابزارهای دیجیتال و بهره‌مندی از سامانه فروش مرزی، ساماندهی نیروهای کنترلی متصدی کنترل باک کامیون‌های ترانشیپی از جمله اقدامات انجام گرفته جهت تسهیل و توسعه صادرات در بازارچه مرزی سیرانبند بانه است.

وی بر اهمیت نحوه کنترل و بررسی کامیون‌های ترانشیپی متردد در بازارچه مرزی توسط پرسنل سازمان همیاری شاغل درجایگاه سیرانبند با رعایت مجموعه مقررات شرکت و تکریم رانندگان تاکید کرد و گفت:جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده، صیانت از فرآورده‌های نفتی به عنوان سرمایه ملی، همکاری و تعامل با دیگر سازمان‌های متولی در بازارچه و...باید مورد توجه قرار گیرد.

شناسه خبر 42794