شناسه خبر:81011
1403/1/19 01:55:49
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام:

شرایط برای مشارکت مردم در تولید پراکنده برق مهیاست

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: شرایط برای مشارکت مردم در تولید پراکنده برق مهیاست.

ولی‌الله ناصری با اشاره به شعار سال 1403، «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: در راستای تحقق این شعار و جلب مشارکت مردم در امر تولید، زمینه برای حضور فعال آن‌ها در تولید پراکنده برق فراهم شده است.

وی افزود: مشترکان خانگی، نهادهای حمایتی، صنایع و شرکت‌های تولیدی می‌توانند در طرح تولید پراکنده برق و احداث واحدهای نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در ادامه به برنامه‌های این شرکت در سال 1403 اشاره کرد و گفت: برنامه اول ما تعویض لامپ‌های پر مصرف است، با رایزنی‌های انجام شده، قرارداد تعویض 44 هزار شعله لامپ LED با شرکت ساتبا منعقد شده است، این طرح با هدف کاهش مصرف برق و ارتقای راندمان انرژی در استان اجرا می‌شود.

ناصری برنامه دیگر این شرکت را بازسازی شبکه‌های روستایی استان اعلام و خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 169 روستا به طور کامل بازسازی شده است و در سال جار، تمام روستاهای دارای شرایط بازسازی می‌شوند.

وی اصلاح شبکه‌های فرسوده را برنامه دیگر ما در سال جدید برشمرد و اضافه کرد: در سال گذشته، 250 کیلومتر از شبکه‌های فرسوده با سیم مسی به کابل خود نگهدار تعویض شده است، هدف‌گذاری امسال نیز تکمیل ابر پروژه اصلاح شبکه فرسوده فشار ضعیف و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار است.

وی، هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری را از برنامه‌های امسال این شرکت دانست و گفت: به‌منظور عبور از پیک بار در تابستان پیش رو، هشت هزار کنتور هوشمند تا پایان سال 1402 برای مشترکان هدف نصب گردیده و 15 هزار مورد دیگر در سال جاری برای مشترکان نصب خواهد شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81011