شناسه خبر:80638
1402/12/24 10:20:36

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه استان ایلام رتبه پنجم جذب سرمایه‌گذاری را در کشور کسب کرده است، گفت: وضعیت شاخص تورم در این استان نسبت به استان‌های همجوار بسیار مناسب است.

شهریار عباسی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام اظهار کرد: حال عمومی استان در حوزه اقتصادی بنا بر آمار مرجع بانک مرکزی و سایر مراجع ازجمله سازمان آمار کشور وضعیت مناسبی دارد.وی افزود: تورم استان درحالی‌که در طول سالهای گذشته رتبه نخست کشوری بوده است، هم اکنون به رتبه چهاردهم کشوری ارتقا یافته که در جایگاه خوبی نسبت‌به متوسط کشوری قرار داریم.

وی با بیان اینکه تورم استان ایلام با میانگین کشوری از 7.6 به حدود دو واحد کاهش یافته است، یعنی تقریباً پنج واحد وضعیت تورمی استان ایلام نسبت‌به گذشته بهبود پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ابراز کرد: این موضوع بیانگر این نیست که تورم در جامعه وجود ندارد اما باید گفت که به‌صورت نسبی وضعیت استان نسبت‌به استان‌های مجاور و نسبت‌به سایر استان‌ها بسیار مناسب است.

عباسی با بیان اینکه در حوزه رشد اقتصادی وضعیت استان بالاتر از متوسط کشوری است درحالی‌که متوسط کشوری سه درصد بوده است در حال حاضر وضعیت رشد اقتصادی استان 3.6 درصد در سال جاری بوده است.

وی گفت: در حوزه کاهش سرعت رشد بیکاری و ثبت اشتغال در سامانه رصد وضعیت استان مناسب بوده و استان ایلام جزو استان‌هایی است، نسبت سایر استان‌ها و استان‌های همجوار وضعیت بسیار مناسب‌تری دارد.

وی گفت: استان ایلام در راستای سرعت کاهش بیکاری دومین استان کشور بوده و در زمینه اشتغال ایجادشده در سامانه رصد، سال گذشته رتبه نخست کشوری و امسال هم از نظر تعداد اشتغال ایجاد شده و هم ازنظر صحت سنجی اشتغال، رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ابراز کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی استان ایلام رتبه سی و یکم کشوری را داشت که امروز به مدد تلاش مجموعه استان در حوزه‌های مختلف و تسهیل سرمایه‌گذاری، این استان، رتبه پنجم کشور را دارد.

عباسی گفت: با وجود محرومیت استان و دوری از مرکز کشور، ایلام با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و معدن از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی گفت: در بخش ضریب جینی و توزیع ثروت و رفاهیئت بین جامعه شهری و روستایی، رتبه اول و دوم کشوری را کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ابراز کرد: ان‌شاءالله بتوانیم در حقیقت با فعالیت در حوزه اقتصادی بخشی از امید و نشاط و در حقیقت سرزندگی را در بین مردم ایجاد کنیم.

 

شناسه خبر 80638