شناسه خبر:80358
1402/12/19 09:18:25
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین خبر داد:

کشف کالای قاچاق به ارزش 2400 میلیون ریال در فامنین

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از کشف کالای قاچاق به ارزش دو هزار و 400 میلیون ریال در فامنین خبر داد.

منصور خزایی در حوزه بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و آرد و نان شهرستان اظهار کرد: در سال جاری با همکاری فرمانداری و سایر اعضای کارگروه امنیت غذایی شهرستان در قالب گشت‌های مشترک، طرح‌های نظارتی و بازدیدهای موردی (دو هزار و 723 مورد) انجام شده است.

وی با بیان اینکه این میزان به تفکیک یک‌هزار و 139 مورد در حوزه بازار و یک‌هزار و 584 مورد در حوزه آرد و نان بوده است، افزود: طی این بازدیدها 219 مورد تخلف مشاهده شده که 148 مورد با تذکر و گرفتن تعهد، خاتمه یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با تأکید بر اینکه 71 پرونده شامل 70 فقره تخلف صنفی و تعزیراتی به ارزش دو هزار و 568 میلیون ریال و یک مورد کشف کالای قاچاق به ارزش دو هزار و 400 میلیون ریال تشکیل شده است، یادآور شد: این میزان پرونده به تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است.

وی همچنین اضافه کرد: در سال جاری با همکاری پلیس اماکن 16 هزار و 200 کیلوگرم انواع کود شیمیایی قاچاق و پنج هزار و 80 کیلوگرم آرد یارانه‌ای خارج از شبکه کشف و ضبط شد و متخلفین به مراجع قضائی معرفی شدند.

خزایی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون چندین جلسه کارگروه امنیت غذایی و کارگروه آرد و نان در شهرستان برگزار و 59 مصوبه در راستای پیگیری و اجرای مصوبات به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

وی در بخش دیگر تأکید کرد: در سال جاری و تاکنون بیش از 171 تُن اقلام تنظیم بازاری شامل برنج، گوشت قرمز منجمد، مرغ منجمد، شکر و میوه شب عید با پیگیری‌های این مدیریت جذب و تحت نظارت مستقیم بازرسین در شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به اینکه در کارگروه آرد و نان و با پیگیری‌های این مدیریت سه واحد نانوایی جدید در روستاهای فامنین راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: با احتساب این تعداد، واحدهای نانوایی فعال در شهرستان از محل دریافت آرد یارانه‌ای به 64 واحد شامل 29 واحد شهری و 35 واحد روستایی می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری‌ها و مکاتبات انجام‌شده سبب شد 198 تُن آرد کسرشده واحدهای خبازی شهرستان مجدداً شارژ شود، اضافه کرد: 24 تُن آرد مناسبتی نیز به مناسبت‌های عید نوروز، ماه مبارک رمضان، ایام محرم و ایام اربعین جذب و به واحدهای خبازی تخصیص داده شده است.

خزایی در ادامه یادآور شد: سامانه تعاون جهت توزیع هوشمند و سامانه‌ای مرغ گرم به‌منظور نظارت بر چرخه توزیع از تولید تا مصرف و جلوگیری از کمبود مرغ گرم و سوء استفاده سوداگران، در شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تحویل کارت‌خوان‌های هوشمند مرتبط با سامانه تعاون به 13 واحد خُرده‌فروشی مرغ گرم در شهرستان انجام شده است، گفت: این مهم با قوت انجام می‌شود.

شناسه خبر 80358