شناسه خبر:78848
1402/11/8 10:54:18

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار سنندج گفت: در اعتبارات سال 1402 کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان، حدود 110 میلیارد ریال برای حوزه ورزش در نظر گرفته شده است.

حسن عسکری روز شنبه در نشست هم‌اندیشی با رؤسای هیئت‌های ورزشی و مسئولان سازمان‌های مردم نهاد شهرستان سنندج اظهار کرد: ارتباط مستقیم با اقشار مختلف باعث آشنایی و اشراف بر مشکلات می‌شود و می‌توان بخشی از مشکلات را رفع کرد.

وی ورزش را یک حوزه مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: سرمایه‌گذاری در این حوزه سلامت را در جامعه بهبود می‌بخشد و آسیب‌های اجتماعی نیز را کاهش می‌دهد.

فرماندار سنندج از روند صعودی اعتبارات حوزه ورزش خبر داد و یکی از چالش‌های حوزه ورزش استان را نبود حامی مالی دانست.

عسکری ادامه داد: در استان تولیدکننده‌ها و کارخانه‌های بزرگی برای حمایت مالی نداریم اما چند شرکتی که وجود دارند باید نقش خود را در حوزه پشتیبانی از ورزش به‌عنوان مسئولیت اجتماعی ایفا کنند.

وی اظهار کرد: جوان مهم‌ترین بخش نیروی انسانی جامعه است که دشمن همواره برای آن برنامه‌ریزی می‌کند و چشم طمع دارد بنابراین مسائل و مشکلات جوانان باید در اولویت باشد و ما نیز تمام تلاش خود برای حل مشکلات این قشر به کار خواهیم گرفت.

فرماندار سنندج به موضوع انتخابات نیز گریزی زد و گفت: جامعه جوانان در انتخابات تأثیرگذار هستند و حضور آنان باید مؤثر در مشارکت پرشور دیگران باشد.

عسکری با بیان اینکه انتخابات تبلور مردم‌سالاری است، تأکید کرد: حضور پررنگ و مشارکت گسترده در این رویداد مهم دشمن را ناامید می‌کند.

وی یادآور شد: انتخابات پرشور، نمایندگان منتخب را نیز به‌کار وادار می‌کند و خود را پاسخگوی مردم می‌دانند.

مسئولان هیئت‌های ورزشی و سمن‌های شهرستان سنندج نیز نبود حامی مالی برای حمایت از ورزش قهرمانی و اعزام تیم‌ها به مسابقات ملی و بین‌المللی، عدم توجه برخی از مسوولان به ورزش، عدم حمایت شرکت‌های بزرگ استان از ورزش و کم‌توجهی به جایگاه جوانان و مطالبات آنان را ازجمله مشکلات پیش‌روی ورزش و جوانان شهرستان سنندج عنوان کردند.

شناسه خبر 78848