شناسه خبر:78715
1402/11/2 13:09:36

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از تالار مرکزی سنندج اختصاص می‌یابد و تمام همت و تلاش ما این است این تالار هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

محمود اسلامی روز یکشنبه در جریان سفر به استان کردستان و بازدید از پروژه تالار مرکزی سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه تالار مرکزی سنندج یکی از پروژه‌های مهم ما در سطح وزارتخانه است و در حال حاضر حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در دور نخست و دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به کردستان حدود دو هزار و 100 میلیار ریال اعتبار برای این پروژه مصوب شد که بخشی از آن تخصیص پیدا کرده و تکمیل آن با سرعت و قوت در حال انجام و پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی سفر بنده به کردستان، بازید از این پروژه و رفع موانع و مشکلات آن است.

اسلامی یادآور شد: تلاش می‌کنیم با تزریق به موقع اعتبارات لازم برآورد شده (سه هزار میلیارد ریال) کار را با سرعت پیش ببریم، ضمن اینکه اعتبارات لازم برای تجهیزات این پروژه، یک برآورد مجزا است که باید در سطح ملی برای آن تصمیم گیری شود.

ساختمان قدیمی تالار مرکزی سنندج خرداد سال 1382 تخریب شد و از آن زمان تاکنون به‌عنوان یکی از پروژه‌های نیمه تمام استان کردستان باقی مانده است.

قرار بود این مجموعه در زمینی به مساحت دو هزار و 500 مترمربع و با استفاده از اعتبارات استانی در مدت دو سال ساخته شود اما با توجه به اینکه اعتبارات استانی جوابگوی هزینه‌های ساخت نشد، در فهرست طرح‌های ملی قرار گرفت و زمین آن پس از چند مورد اصلاحیه به 14 هزار و 500 مترمربع افزایش یافت.

این پروژه شامل پنج طبقه با ظرفیت تالار هزار و 200 نفره و سالن چندمنظوره سینما، تئاتر و موسیقی احداث می‌شود و پلاتوهای متعدد، کارگاه دکور، کارگاه لباس، کارگاه رنگ، نگارخانه، سایت اداری، پارکینگ، مهمانسرای VIP و دسترسی آسان معلولان به تمامی بخش‌ها ازجمله بخش‌های این پروژه است.

شناسه خبر 78715