شناسه خبر:78384
1402/10/25 11:43:40

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: اعمال محدودیت در تخصیص انرژی آب و برق به صنایع در سال آینده با توجه کاهش بارندگی‌های امسال، دور از انتظار نیست.

فرزاد مخلص‌الائمه روز دوشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی در ساوه، افزود: با توجه به وضعیت بارندگی‌ها، در سال آینده با محدودیت‌های آب و برق مواجه خواهیم شد بنابراین تمام صنایع استان پیش‌بینی‌های لازم را از هم اکنون داشته باشند.

وی اضافه کرد: در همین راستا لازم است تکالیفی که وزارت نیرو بر اساس قانون از جمله تامین برق از محل منابع تجدید پذیر، تامین آب از محل پساب و اقدامات و برنامه‌های لازم در بهینه سازی مصرف این انرژی‌ها را شتاب دهند.

کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری استان مرکزی

استاندار استان مرکزی همچنین در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری در این استان نیز گفت: براساس تلاش‌های صورت گرفته استان مرکزی هم اکنون رتبه اول مصوبات کارگروه‌های رفع موانع تولید و رتبه پنج را در پرداخت تسهیلات تبصره 18 کشور کسب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در نتیجه این تلاش‌ها بر اساس سیاست‌های کلی دولت در مجموع نرخ بیکاری استان با حدود 2 درصد کاهش از 8.1 درصد مدت مشابه سال گذشته به به 6.3 درصد رسیده است.

صنایع در تاسیس هنرستان‌های در جوار صنعت مشارکت داشته باشند

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه تامین و تربیت نیروی انسانی متخصص یکی از اولویت‌های بخش صنعت است اظهار کرد: اولین هنرستان در جوار صنعت کشور در اراک با مشارکت آموزش و پرورش، صنایع و صنعت، معدن و تجارت افتتاح شده و شهرستان ساوه نیز ظرفیت ایجاد این هنرستان را دارد.

وی گفت: هم افزایی بین صنعت و اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و تعاون، صنعت معدن و تجارت و آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای از دیگر رویکردهای تشکیل این هنرستان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری یکی از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی است یادآور شد: در این راستا کارگروه‌های تخصصی ستاد برنامه ریزی استان در شهرستان‌ها برگزار می‌شود که تا کنون کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان‌های فراهان و ساوه با حضور مدیران کل مرتبط استان برگزار شده است.

مخلص الائمه افزود: در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری ساوه 25 دستورکار در حوزه تامین زیرساخت ها، منابع تسهیلاتی، رفع تعهدات ارزی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی این شهرستان بررسی و برای رفع این مشکلات 18 مصوبه به تصویب مدیران استان رسید.

پس از برگزاری کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی در ساوه یک واحد تولید کننده ورق‌های PVC و قالب‌های برج خنک کننده واحدهای پتروشیمی با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی از سوی بخش خصوصی و با ظرفیت اشتغال 60 نفر در شهرک صنعتی شهید چمران این شهرستان به بهره برداری رسید.

مشکل تعهد ارزی یک شرکت کاغذ سازی در شهر صنعتی کاوه با 300 شغل ایجاد شده در آن از دیگر موارد مطرح شده بود که مقرر شد این مشکلات در کمیته ارزی استان در حال بررسی بوده تا با پیشنهادات لازم به بانک مرکزی برای رفع ارجاع شود.

همچنین در این آیین مقرر شد که به منظور رفع مشکلات یک شرکت مقره سازی تجهیزات برق با وزارت نیرو، یک شرکت لاستیک سازی با وزارت صمنت، معدن و تجارت و بانک مرکزی نامه نگاری‌ها و پیگیری‌های اداری لازم صورت بگیرد.

پیگیری رفع مشکلات شهرک صنعتی شهید چمران (احمدآباد) ساوه در بخش تامین زیرساخت و یا افزایش ظرفیت تخصیص به آن از جمله در بخش آب، برق و ایجاد مسیر دسترسی به آزاد راه ساوه - تهران نیز از دیگر دستورکارهای کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ساوه بود.

شناسه خبر 78384