شناسه خبر:77405
1402/10/2 11:26:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: این اداره کل آمادگی پذیرش درخواست‌های جدید برای ایجاد مجوز تاسیس موسسه‌های قرآنی را دارد و با پرداخت تسهیلات از این موسسه‌ها حمایت می‌کند.

مسعود ویژه روز پنجشنبه در گردهمایی فعالان و مدیران موسسه‌های قرآنی افزود: سالانه بیش از 30 هزار نفر در 28 موسسه‌ قرآنی زیر پوشش این اداره کل در زمینه‌های مختلف قرآنی آموزش می‌بینند.وی این موسسات را مجاهدان خط اول فرهنگی در کشور برشمرد و اظهار کرد: موسسه‌های قرآنی در شرایط خطیر فعلی کشور به فعالیت‌های گسترده قرآنی می‌پردازند و امروز بهانه ای است که از دغدغه مندی‌ها و زحمات بدون چشمداشت این اساتید در طی سال‌ها قدردانی شود.

ویژه از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 450 تن از فعالان قرآنی این استان خبر داد و گفت: افراد بیمه‌شده می‌توانند از تسهیلات و خدمات مختلفی از جمله دریافت هنرکارت، بیمه عمر، تسهیلات بانکی، و بیمه تکمیلی، بهره مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه تدوین سند قرآنی در دولت سیزدهم اتفاقات مبارکی برای استان بود که رقم خورد افزود: سند فعالیت‌های قرآنی استان برای یک دوره چهار ساله در سه بخش آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و پژوهش و آموزش‌های عالی طراحی و تدوین شده است.

در این گردهمایی مدیران موسسه‌های قرآنی به بیان عملکرد و چالش‌های این حوزه پرداختند و از قرآن منظوم "مثنوی وحی" رونمایی شد. در پایان این گردهمایی از 6 موسسه قرآنی فعال تجلیل شد.

شناسه خبر 77405