شناسه خبر:76674
1402/9/13 10:59:45

سپهرغرب گروه خبر: فرماندار سیروان از کسب رتبه نخست این مجموعه در حوزه ارزیابی عملکرد در بین 12 فرمانداری سطح استان خبر داد و گفت: 70 میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز مدارس این شهرستان از طریق بنیاد مستضعفان جذب شده است.

محمدباقر شریفی روز یکشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان سیروان، اظهار کرد: فرمانداری سیروان در بین شهرستان‌های استان بنا به اعلام دفتر مدیریت و عملکرد بازرسی وزارت کشور با بالاترین امتیاز موفق به کسب رتبه نخست در حوزه ارزیابی عملکرد شده است.

وی با بیان اینکه این ارزیابی در هشت محور و 51 شاخص بوده که هر ساله برای بررسی عملکرد فرمانداری‌ها صورت می‌گیرد، گفت: این شاخص‌ها شامل امنیتی و انتطامی، توسعه مشارکت‌های اجتماعی، هماهنگی امور اجتماعی، عمران و توسعه شهری و روستایی، مدیریت بحران، هماهنگی امور اقتصادی، زنان و خانواده، ارزیابی عملکرد، ارتقای سلامت اداری، پاسخگویی و صیانت از حقوق شهروندی و غیره بوده است.

فرماندار سیروان در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات اسفندماه سال جاری، تصریح کرد: چهار اصل مهم انتخابات شامل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید نصب‌العین مدیران ادارات این شهرستان در راستای برگزاری انتخاباتی با حضور با شکوه مردم قرار گیرد.

شریفی با بیان اینکه انتخابات آبروی نظام است، افزود: هیچ مدیری حق حمایت از داوطلب نمایندگی را ندارد و با توجه به تأکید استاندار ایلام هر مدیری تخلف انتخاباتی داشته باشد، فوراً عزل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تمام مدیران شهرستان باید با تمام توان برای برگزاری انتخابات هرچه با شکوه تر تلاش کنند، افزود: مهم‌ترین رسالت مجریان و دست‌اندرکاران، برگزاری انتخاباتی قانونی، آرام، امن، پرشور و با شکوه با حضور حداکثری مردم است.

فرماندار سیروان خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به عوامل و دست‌اندرکاران انتخابات یک سرمایه مهم سیاسی است و جلب مشارکت مردم در همه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی مستلزم فراهم کردن زمینه‌های اعتماد اجتماعی است.

شریفی ابراز کرد: همه افرادی که در امر برگزاری انتخابات دخیل هستند باید اجرای صحیح قانون در تمام مراحل انتخابات را مدنظر داشته و لازم است که در راستای صیانت از آرای مردم و پیروی از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن رای مردم گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن باید به‌صورت ویژه در دستور کار باشد و اجرایی شود، تصریح کرد: دولت سیزدهم برای خانه دار کردن اقشار نیازمند برنامه دارد که این موضوع از طریق طرح نهضت ملی مسکن محقق خواهد شد.

فرماندار سیروان تأکید کرد: مدیران شهرستان برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی با جدیت تمام پای کار باشند و تعهدات اشتغال شهرستان باید کامل اجرایی شود.

شریفی با اشاره به اینکه روستا گردشی باید به‌صورت مستمر در دستور کار قرار گیرد تا مدیران از نزدیک با مشکلات مردم روستاهای شهرستان آشنا شوند و برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی کنند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 52 روستا بازدید شده و خوشبختانه در زمینه ایجاد زیرساخت ها، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ 70 میلیارد ریال از طریق بنیاد مستضعفان برای تعمیر و تجهیز مدارس شهرستان اعتبار جذب شده و تلاش می‌شود که از طریق مسئولیت‌های اجتماعی کارخانه سیمان برخی از پروژه‌های مهم و اساسی به سر انجام برسند.

شناسه خبر 76674