شناسه خبر:76399
1402/9/6 12:09:57

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با تأکید بر ضرورت حمایت از نشر و ترویج فرهنگ، گفت: ثمره فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد ایران‌شناسی برای مردم باید ملموس باشد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌ موثقی روز یکشنبه در دیدار با رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور ابراز کرد: با توجه به اینکه همدان با نام پایتخت و تاریخ و تمدن شناخته شده، باید اقدامات عملی برای آن انجام‌ شود و نیازمند حمایت و گسترش دانش از گذشتگان به آیندگان هستیم.

وی ادامه داد: همدان تلفیقی از علم و عشق است، علم بوعلی‌سینا و عشق باباطاهر و به فرموده مقام معظم رهبری همه ارزش‌های تمدن یک کشور در همدان جمع شده است.

امام‌جمعه همدان اظهار کرد: کار فرهنگی بدون حمایت به‌طور قطع بی‌ثمر است و با توجه به اینکه آماده‌سازی طرح پایش تاریخ و فرهنگ استان همدان انجام شده، نیازمند حمایت برای نشر و ترویج آن هستیم و ثمره فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد ایران‌شناسی برای مردم باید ملموس باشد.

وی افزود: همدان شهری دارای سابقه تمدنی است و با فعالیت‌های این بنیاد در استان و برگزاری همایش‌های ایران‌شناسی، هویت ایرانی اسلامی در بین جوانان گسترش می‌یابد.

   شعبه‌های بنیاد ایران‌شناسی در 19 استان دایر است

رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور نیز گفت: همدان شهر علم، تمدن و فرهنگ است و برهمین اساس استخراج و تحریر دانشنامه علمای استان همدان ضرورت دارد.

محمدحسین رجبی‌دوانی با تأکید بر معرفی ظرفیت‌های استان همدان به دانش‌آموزان، اظهار کرد: شناساندن عظمت و اقتدار ایران اسلامی این دیار کهن برعهده ما است تا دانش‌آموزان و دانشجویان با هویت ملی خود بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: ایران‌شناسی در تمام دوران و رسیدن به اهداف اساس‌نامه‌ای این بنیاد از اولویت‌های اصلی است و با توجه به اینکه ایران دارای قدیمی‌ترین تمدن باستان بوده، قرارگاه هویت ملی ایرانی اسلامی در این بنیاد تشکیل شده است.

  تنها استانی که دو شعبه بنیاد ایران‌شناسی دارد، همدان است

رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور گفت: شعبه‌های بنیاد ایران‌شناسی در 19 استان دایر است و تنها استانی که دو شعبه دارد، همدان به مرکزیت همدان و شهرستان نهاوند است.

رجبی‌دوانی اظهار کرد: براساس تحقیقات به‌عمل‌آمده از سوی بخش بین‌الملل این بنیاد در جهان غرب سال گذشته بیش از 164 همایش، نشست و کرسی ایران‌شناسی برپا شده که اکثریت آن به دنبال کارهای سیاسی بودند و با قوی وارد شدن بنیاد ایران‌شناسی در حوزه فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی، می‌توان گام مؤثری در شناخت درست از ایران اسلامی و باستان گام برداشت.

شناسه خبر 76399