شناسه خبر:76387
1402/9/6 11:49:16

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: تفکر بسیجی در عملیات طوفان‌الاقصی نیز نمود داشت و ثمره و نتیجه‌ آن، پیروزی برای مردم مظلوم فلسطین بود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز یکشنبه در آیین گرامیداشت هفته بسیج در استانداری همدان افزود: فرهنگ بسیجی در بنیان اسلام و مذهب ما وجود دارد؛ بسیج فقط یک سازمان نظامی و مختص انقلاب اسلامی نیست و فرهنگ بسیجی در بنیان دین مبین اسلام و مذهب شیعه وجود دارد.

وی ادامه داد: در صدر اسلام اتحاد و انسجام بسیج‌گونه مسلمانان بود که تعداد قلیل آنان را بر خیل عظیم کفار و مشرکین پیروز کرد.

استاندار همدان گفت: امام عظیم‌الشأن انقلاب بسیار هوشمندانه دستور تأسیس نهادهایی را پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی صادر کردند و بسیج هم با فرمان ایشان و در زمانی که کشور با مشکلات بسیاری روبه‌رو بود، برای حل مسائل توسط خود مردم در سال 58 شکل گرفت.

قاسمی‌فرزاد افزود: نهادهایی که به دستور حضرت امام خمینی (ره) پس انقلاب‌ اسلامی تأسیس شد، امروزه مجموعه‌ای اثرگذار و فاخر هستند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: بسیج در عرصه‌های مختلف پس از انقلاب‌ اسلامی نقش‌آفرینی کرده و ایثار و جان‌فشانی‌های بسیجیان در دوران دفاع‌ مقدس و پس از آن باعث صلابت و استحکام نظام الهی و مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

قاسمی‌فرزاد گفت: حضور بسیجیان در دوران دفاع‌ مقدس باعث دلگرمی و قوت قلب نظامیان بود و صفوف به‌هم‌فشرده‌ ارتش جمهوری‌اسلامی، سپاه پاسداران و بسیجیان با دست خالی در مقابل تمام دنیا و استکبار، ثابت کرد که حق در مقابل باطل پیروز است.

استاندار همدان افزود: فرهنگ و تفکر بسیج نوید پیروزی می‌دهد و امروز به برکت بسیج شاهد رخدادهای بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف به‌ویژه سازندگی کشور هستیم.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: به بیان فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، یک‌هزار و 313 پروژه به برکت همکاری بسیج و بسیجیان در استان به ثمر رسیده است.

وی اظهار کرد: آب‌رسانی یکی از مشکلاتی است که سال‌های سال گریبان‌گیر مردم در شهر و روستا بوده که با همراهی و مدد قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن‌ مجتبی (ع) تا پایان سال 160 روستا و طی امسال و دو سال آینده به 200 روستای دیگر نیز آب‌رسانی خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه رئیس‌جمهور از بسیجیانی است که از قبل، حین و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از یاران امام عظیم‌الشأن (ره) و پس از ایشان از مریدان و یاوران رهبر معظم‌انقلاب (مدظله‌العالی) هستند و برنامه‌های وی توأم با تفکر بسیجی است، افزود: همه‌ باید با هماهنگی و انسجام برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی و انقلابی ایران قوی تلاش کنیم.

از 29 آبان‌ماه تا پنج آذرماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، هفته بسیج نام‌گذاری شده است و برنامه‌های این هفته با عنوان بسیج، امید ملت ایران برگزار خواهد شد.

شناسه خبر 76387