شناسه خبر:76011
1402/8/27 11:54:52

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با اشاره به جانمایی پارک پتروشیمی در منطقه آزاد مهران، گفت: اشتغال و کارآفرینی رابطه مستقیمی با موضوع ساماندهی امور جوانان دارد.

حسن بهرام‌نیا روز پنجشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با تقدیر از حضور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در استان و جانمایی پارک پتروشیمی در منطقه آزاد مهران، اظهار کرد: جانمایی این پارک نقش مهمی در راستای امیدآفرینی در بین قشر جوان و ایجاد اشتغال برای آنان دارد.وی با بیان اینکه امید است که هرچه سریعتر و زودتر مدیر منطقه آزاد نسبت به واگذاری زمین به‌منظور شروع عملیات اجرایی این مجموعه عظیم اقدام لازم را انجام دهد، افزود: در این پارک 90 طرح در حوزه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی طراحی شده است که حداقل دو هزار و 500 نفر اشتغال‌زایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این پارک کار تأثیرگذار و امیدآفرین در راستای توسعه استان، اشتغال آفرینی است، ابراز کرد: یکی از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به استان بوده است که به ثمر نشسته است و بعد از بررسی‌های لازم منطقه آزاد مهران برای این جانمایی این پارک در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه جانمایی این پارک در مهران، کار میمون و مبارک بوده که در بهترین نقطه استان بر اساس کار کار شناسی انجام شده است، افزود: اشتغال این پارک و منافع آن مربوط به همه استان است و این در راستای امید آفرینی و تشویق جوانان به امر ازدواج است.

استاندار ایلام با قدردانی از نگاه معاون اول رئیس جمهور به استان ایلام، ابراز کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده مقرر شده که خوراک این پارک در قالب مصوبه سفر دوم رئیس جمهور خارج از بورس تأمین شود.

بهرام‌نیا با قدردانی از بانک‌های استان در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج ابراز کرد: لازم است که بانک‌های استان در زمینه تسهیل در پرداخت وام‌های ازدواج از جمله بحث ضامن تعامل لازم را با جوانان متقاضی داشته باشند.

وی ابراز کرد: همه دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه نهادهای فرهنگی و اجتماعی در بخش آسیب‌های اجتماعی پای کار بوده و پاسخگویی باشند، به‌صورت میدانی وارد عمل شوند و البته باید فعالیت‌های آنان، منجر به نتیجه شود و عملکرد داشته باشند، گزارشی که تغییری ایجاد نکند بی‌ارزش است ما زمانی کار مثبت است که شاهد کاهش در حوزه آسیب‌های اجتماعی باشیم.

شناسه خبر 76011