شناسه خبر:75793
1402/8/22 11:41:18

شهردار دهلران بر خلاف قانون که باید شهردار جهت درک وضعیت بهتر شهر در همان شهر ساکن باشد اینگونه نیست و مردم نسبت به این موضوع نقد دارند.

خردادماه سال 1400 بود که با روی کار آمدن اعضای جدید شورای اسلامی شهر دهلران انتخاب شهردار به مهم‌ترین و چالشی‌ترین موضوع تبدیل شد و مردم خواهان ابقاء شهردار وقت به‌عنوان یکی از فعال‌ترین شهرداران ادوار شهر دهلران شدند.

 

این در حالی است که پس از کش و قوس‌های فراوان در آذر ماه سال 1400 امین‌الله جام سحر به‌عنوان شهردار دهلران از سوی شورای شهر انتخاب شد.

 

بر اساس آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار، شهردار باید از تاریخ اشتغال به کار تا زمانی که در این سمت انجام وظیفه می‌کند، در داخل محدوده آن شهر سکونت و اقامت داشته باشد؛ این قانون به این دلیل مصوب شده است تا شهردار بداند که مردم با چه شرایطی زندگی می‌کنند، اوقات فراغتشان در آن شهر چگونه سپری می‌شود و فضای شهر به چه شکلی است.

 

این تمام ماجرا نیست و این روزها و با گذری بر کانال‌های پیام رسان اجتماعی در فضای مجازی اکثریت مردم از نحوه جمع‌آوری نامنظم و گاهاً به خاطر عدم جمع‌آوری زباله‌های خانگی و سطل‌های زباله در مکان‌های عمومی بسیار ناراحت و همواره انتقاد و گلایه خود را از طریق کانال‌های خبری تلگرامی به گوش مسئولان ذی‌ربط می‌رسانند اما گویا اعضای شورای شهر چشم‌های خود را بر واقعیت این روزهای شهر دهلران بسته‌اند.

 

*بی‌توجهی اعضای شورای شهر به درخواست‌های مکرر مردم

 

شهروند دهلرانی گفت: منطقه 9 دی هنوز جدول‌کاری و آسفالت نشده و این موضوع معضلات زیادی برای اهالی این منطقه به وجود آورده و با وجود اینکه بارها از شهرداری و شورای شهر درخواست کردیم اما در دو سال گذشته توجهی نشده است.

 

*خانواده‌ام همراهم نمی‌آیند!

 

بر اساس شنیده‌ها، شورا شهر دهلران تذکرات لازم را به شهردار دادند اما شهردار گفته خانواده‌ام موافق با آمدن به دهلران نیستند و همچنین رئیس شورای شهر دهلران طی نامه‌هایی این موضوع را به اطلاع فرمانداری ویژه و دادستان دهلران رسانده اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 

این در حالی است که شهردار دهلران دو سال پس از انتصاب هنوز خانواده خود را در دهلران ساکن نکرده و خود مدام در حال تردد است.

 

شهردار دهلران با تأیید عدم سکونت خانواده وی در دهلران گفت: فامیل‌ها و اطرافیان ما در دهلران هستند و من هر روز در رفت و آمد نیستم و چهار روز هفته در دهلران حضور دارم.

 

وی در پاسخ به اینکه چه اقدامی برای حضور خانواده خود در دهلران انجام داده‌اید گفت: دو سال از این موضوع می‌گذرد و فرزندانم مشغول به تحصیل هستند و اگر قرار است اتفاقی بیفتد بعد از اتمام سال تحصیلی است.

 

بر اساس قانون شهردار و خانواده وی شامل همسر و فرزند یا فرزندان تحت تکفل وی باید در داخل محدوده شهر سکونت و اقامت داشته باشند؛ در صورتی که شورای شهر نسبت به عدم سکونت شهردار در محدوده شهر اطمینان حاصل کند طبق تبصره 4 ماده 80 و ماده 90 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ١٣٧٥ و با اصلاحات بعدى آن می‌توانند ادامه فعالیت شهردار را خاتمه دهند.

 

اما این موضوع که در قانون برای آن ردیف مشخصی تعیین شده است از سوی شورای اسلامی شهر دهلران پس از گذشت دو سال و عدم سکونت شهردار این شهر اجرا نشده است.

 

حال باید دید با توجه به شواهد و نص صریح قانون علت عدم اجرای قانون توسط اعضای شورای شهر دهلران پس از دو سال چیست؟ و علت عدم ورود نهاد نظارتی به این موضوع چیست؟

 

شناسه خبر 75793