شناسه خبر:74266
1402/7/13 09:00:27

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان گفت: برای 2 هزار و 800 نفر به واسطه فعالیت واحدهای فناوری، موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان همدان اشتغال ایجاد شده است.

بهروز خزاییان در کارگروه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: سال گذشته بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت کشور استان همدان رتبه نخست اقتصاد دانش‌بنیان را بین سایر استان‌های کشور کسب کرده است.

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان با اشاره به فروش شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری تصریح کرد: سال گذشته یک‌هزار و 100 میلیارد تومان فروش ریالی و 5.5 میلیون دلار فروش ارزی از سوی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک استان رقم خورده است.

 

وی گفت: بر اساس ماده 6 قانون جهش تولید دانش بنیان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند فضاهای اداری و کارگاهی خود را در اختیار واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند لذا همراهی مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان را در تحقق این امر خواستاریم.

 

وی افزود: در آیین‌نامه اجرایی تبصره 18 بودجه 1402 تخصیص 10 درصد از منابع استانی به طرح‌های دانش‌بنیان و دارای فناوری بالا مصوب و ابلاغ شد و در این آیین‌نامه انعقاد توافقنامه نهادهای حامی فناوری از جمله بنیاد علوی و بنیاد برکت با دستگاه‌های اجرایی به منظور جذب و پرداخت تسهیلات مصوب شده است.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان نیز با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان در جامعه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان پدیده و محصول دنیای جدید هستند که نقش تاثیرگذاری در توسعه دارند.

 

اسدالله ربانی‌مهر افزود: از 77 شرکت دانش‌بنیان استان 62 شرکت معادل 80 درصد در شهر همدان فعالیت دارند و علاوه بر دانش‌بنیان‌ها، 180 واحد فن‌آور و 18 شرکت خلاق در همدان فعالیت دارند که ظرفیت خوبی برای توسعه پایدار و اشتغالزایی هستند.

 

وی گفت: همکاری بنیاد علوی و بنیاد برکت در ارائه تسهیلات و همکاری شهرک‌های صنعتی در واگذاری فضای کارگاهی و اداری به شرکت‌های دانش بنیان قابل تقدیر است.

شناسه خبر 74266