شناسه خبر:74146
1402/7/9 16:42:57

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: وحدت نماد عزت و سرافرازی مسلمان جهان است.

آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در سی و پنجمین همایش بزرگ وحدت که با حضور شخصیت‌های استان و میهمانانی از کشور عراق در تالار انتظار برگزار شد، از پیامبر اکرم (ص)به عنوان مهیمن پیامبران الهی(ع) یاد شد.
وی با تبریک میلاد پیامبر مکرم(ص) و هفته وحدت از وحدت به عنوان رمز بقا و عزت مسلمانان یاد کرد و گفت: اگر بخواهیم در جهان امروز با قدرت و سرافراز زندگی کنیم باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: اگر مجموعه فرمایشات و سیره عملی و نظری پیامبر اعظم (ص) را در زندگی پیاده کنیم هیچ موردی برای نداشتن وحدت وجود نخواهد داشت و سخنان حضرت همه راه‌های الهی را نشان داده است.
 
وی یادآور شد: روحانیون باید بیش از پیش نسبت به ارتباط با جوانان جلسات متعدد و متنوع برگزار نمایند زیرا خیر و برکت در همین جلسات است.
 
امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنیم همواره بر بصیرت و حفظ وحدت بین آحاد مردم تاکید می‌فرمایند، لذا باید به این اصل برای موفقیت بیشتر در سطح ملی و جهانی تفکر داشته باشیم.
 
جنگ فرهنگی سخت‌تر از تهاجم نظامی است
 
امام جمعه پاوه مقابله با جنگ فرهنگی را سخت‌تر از مقابله با تهاجم نظامی دانست و گفت: متأسفانه دشمن فرهنگی غیرمرئی است این مسئله سبب شده احساس خطر جدی نکنیم که این غفلت خطرناک است.
 
ملاقادر قادری، امام جمعه پاوه در این مراسم، اظهار کرد: از زمان تولد اسلام و پیامبر(ص)دشمنان همواره از دشمنی با اسلام کوتاه نیامده‌ و تا به امروز هم با جنگ نظامی و فرهنگی این دشمنی ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: مردم استان کرمانشاه و شهرستان‌های مرزی به خصوصمنطقه اورامانات، 8 سال سختی‌های جنگ تحمیلی را تجربه کردند و علی‌رغم مرارت‌ها سربلند و با افتخار پیروز از میدان بیرون آمدند.
 
امام جمعه پاوه به آثار مخرب جنگ نرم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره‌ای داشت و گفت: استعمار امروز با نقشه‌های شوم خود در قالب جنگ نرم و فرهنگی با ایجاد اختلاف مذهبی و قومی، گمراه کردن جوانان، طراحی حقوق زن و حریم شکنی در خانواده‌ها به دنبال به انحراف کشیدن ملت است.
 
وی مقابله با جنگ فرهنگی را سخت‌تر از مقابله با تهاجم نظامی دانست و افزود: متأسفانه دشمن فرهنگی غیرمرئی است این مسئله سبب شده احساس خطر جدی نکنیم که این غفلت خطرناک است.
 
ملاقادر قادری با تأکید بر مبحث هوشیاری، اضافه کرد: ملت ایران هوشیار هستند که در مقابل این حجم از نقشه‌های شوم دشمن علیه نظام، همچنان دست رد به سینه دشمن می‌زنند.
 
وی وحدت را امر قرآن و رسول الله(ص) خواند و گفت: وحدت باید دو طرفه باشد، علمای شیعه و سنی باید همبستگی خود را حفظ کنند.
 
دفاع مقدس نمونه بارزی از وحدت بین شیعه و سنی است
 
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه وحدت را مهمترین عامل پیروزی در دفاع مقدس دانست و گفت: بزرگ‌ترین مولفه ما در دفاع مقدس، اتحاد بین شیعه و سنی بود؛ این اتحاد ما را به پیروزی رساند.
 
سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه اظهار کرد: همه پیامبران الهی نگران تحریف آیین و دین توحیدی بعد از خود بودند.
 
وی روحانیون را پرچمداران انقلاب توحیدی دانست و گفت: امروز پرچم واقعی دین در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، امروز دیگر سکوت، بی‌تفاوتی، محافظه‌کاری و مماشات دیگر معنا و مفهوم ندارد.
 
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از تکرار وقایع تاریخی سخن گفت و افزود: هر جایی از تاریخ که حکومت توحیدی کنار رفته و حکومت ظالم غالب شده، به علت بی‌تفاوتی امت بوده این موضوع قابل تکرار است، لذا امروز نظام حاکمیت به‌خصوص روحانیون، علمای شیعه و سنی مسوول عملیاتی کردن دین در جامعه هستند.
 
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی اسران به پشتوانه نیروهای مردمی در همه بسترها و توطئه‌های روبه‌رو شده سربلند بیرون آمده است.
 
ریحانی خاطرنشان کرد: خداوند در طول 8 سال جنگ تحمیلی ملت ایران را در آزمایش قرار داد و به حمد خدا ملت سرافراز و سربلند بیرون آمد.
 
وی وحدت را مهمترین عامل پیروزی در دفاع مقدس دانست و گفت: بزرگ‌ترین مولفه ما در دفاع مقدس، اتحاد بین شیعه و سنی بود؛ این اتحاد ما را به پیروزی رساند.
 
ریحانی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، گفت: دشمن امروز دیگر به دنبال تصرف جغرافیای سرزمین‌ها نیست بلکه به دنبال تسلط بر افکار و ذهن‌ها و به انحراف کشیدن جوانان است. این ما مسوولان هستیم که باید با جهاد تبیین از اعتقادات و مباحث اخلاق خانواده برای جوانان بگوییم.

شناسه خبر 74146