شناسه خبر:73346
1402/6/14 10:32:51

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان از فعالیت 731 بهورز در 500 خانه بهداشت همدان خبر داد.

فاطمه ترکمان‌اسدی صبح روز گذشته به‌مناسبت روز بهورز در خانه بهداشت کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر کودکان و مادران و ارتقای سطح بهداشت عمومی در روستاها را از اقدامات مؤثر بهورزان عنوان کرد و گفت:‌ بهورزان در خانه‌های بهداشت روستایی در خط اول ارائه خدمات اولیه بهداشتی قرار دارند.

‌وی تشکیل پرونده سلامت و مراقبت‌های اولیه برای تمام سنین، واکسیناسیون، خدمات دهان و دندان و مراقبت مادران باردار را ازجمله وظایف بهورزان عنوان کرد.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت همدان بهبود استاندارد فضاهای فیزیکی، استاندارد تجهیزات مورد نیاز خانه‌های بهداشت و ایجاد زیرساخت‌های ارائه خدمات الکترونیک آموزش‌های ضمن خدمت به‌منظور به‌روز بودن دانش آن‌ها را ازجمله مسائلی دانست که برای بهورزان مورد توجه است.

وی با بیان اینکه در تحول حوزه سلامت کشور نقش بهورزان بسیار برجسته است، افزود: این قشر مهم‌ترین مفاهیم بهداشتی را به ساده‌ترین شکل و با شیواترین لهجه به زبان روستایی بازگو می‌کنند و نویددهنده سلامتی در روستاها هستند.

ترکمان‌اسدی خاطرنشان کرد: تلاش‌ این قشر پُرتوان‌ در دورافتاده‌ترین ‌روستاها موجب‌ شد نه‌تنها خدمات‌ بهداشتی‌ به‌ روستاییان ارائه شود که سلامت این قشر زحمتکش جامعه نیز تأمین شود.

وی نقش بهورزان در ترویج فرزندآوری و فعالیت در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را بسیار مهم برشمرد و گفت: درحال حاضر 731 بهورز در 500 خانه بهداشت همدان داریم که قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

شناسه خبر 73346