شناسه خبر:72568
1402/5/25 10:33:37

شهردار نهاوند گفت: پارک صخره‌ای با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب و ارتفاع بالا نسبت به مناطق شهری و نیز قرار گرفتن در بافت تاریخی شهر نهاوند، ظرفیتی مناسب برای احداث محلی جهت ورزش و تفریح، ایجاد فضای سبز و معابر متعدد به‌منظور کاهش ترافیک و خارج کردن مناطق دوخواهران، چغا و پای قلعه از بن‌بست است.

مجید یوسفی‌نوید ابراز کرد: پارک صخره‌ای مکانی طبیعی برای کوهپیمایی در داخل شهر است که تهدید را تبدیل به فرصت می‌کند؛ فازبندی عملیات احداث این پارک انجام گرفته و گروه‌های مختلف عمرانی، فضای سبز، موتوری، تأسیسات، آسفالت و غیره هم‌اکنون بدون وقفه درحال فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: بازگشایی معابر متعدد جهت تردد به کمربندی شهر و کاهش نقاط ترافیکی با احداث معبر از چغا، دوخواهران و پای قلعه به شهرک فارابی، بلوار خلیج فارس و بلوار امام حسین (ع)، باعث ایجاد رونق در این مناطق خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: کاشت گونه‌های مختلف فضای سبز و گیاهان متناسب با آب‌وهوای شهر نهاوند، ازجمله برنامه‌های درحال اجرا در این پارک است که آبیاری این پارک با احداث استخر و جانمایی تانکر جهت ذخیره آب توسط آبیاری مکانیزه و قطره‌ای، انجام می‌گیرد.

شهردار نهاوند اذعان کرد: احداث آبشار، دریاچه و نورپردازی در قسمت‌های مختلف توسط گروه‌های شهرداری برنامه‌ریزی شده و درحال انجام است.

یوسفی‌نوید افزود: زیرسازی و اجرای آسفالت معابر نیز آغاز شده و با دو گروه معابر و مسیرهای پیاده‌روی درحال انجام آسفالت است؛ به‌منظور ارتباط بین مسیرها راه‌های دسترسی پله‌ای نیز توسط واحد فنی در نقاط مورد نیاز طراحی و اجرا شده است.

وی گفت: پارک صخره‌ای با توجه به موقعیت جغرافیایی و دسترسی راحت شهروندان، با اجرایی شدن فاز‌های اجرایی در آینده‌ای نزدیک، به یکی از پارک‌های طبیعی بزرگ در غرب کشور تبدیل خواهد شد که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در جذب گردشگر و توسعه گردشگری شهرستان داشته باشد.

 

 

شناسه خبر 72568