شناسه خبر:71378
1402/4/22 00:01:10

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: مسکن مهر 330 واحدی فامنین باید در چهار فاز و حداکثر طی دو سال به متقاضیان تحویل داده شود.

فرزاد تیموری ظهر روز گذشته در مراسم تکریم و معارفه معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان فامنین اظهار کرد: براساس شاخص‌های قرار گرفتن طرح‌ها برای تصویب اعتبار در سفرهای استانی، فامنین تنها دو پروژه کریدور شمالی اصله- کاج و ایستگاه راه‌آهن فامنین را داشت که این دو پروژه مصوبه گرفتند.

وی ادامه داد: در سفر استانی رئیس‌جمهور به استان همدان، 433 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان فامنین اختصاص یافت که طی سه سال تأمین می‌شود و اعتبار مورد نیاز ساختمان فرمانداری فامنین نیز به میزان 15 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

معاون عمرانی استاندار همدان تصریح کرد: از 433 میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری 50 میلیارد تومان به پروژه ایستگاه راه‌آهن، 50 میلیارد تومان برای چهارخطه کردن مسیر اصله- کاج، 69 میلیارد تومان برای نگهداری و ایمن‌سازی راه‌ها، 95 میلیارد تومان برای پروژه‌های جهاد کشاورزی، 21 میلیارد تومان برای بازسازی نقاط آسیب‌دیده از سیل سال 98 و غیره اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: از اعتبارات سفر هفت میلیارد تومان برای مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی، 60 میلیارد تومان برای پساب جهان‌آباد، 15 میلیارد تومان برای زورخانه و ورزش‌های باستانی و 60 میلیارد تومان برای تأمین گاز جهان‌آباد مصوب شده است.

تیموری با تأکید بر اینکه اقدامات کارشناسی پیش‌بینی دور دوم سفرهای استانی درحال انجام است، یادآور شد: از فرمانداری می‌خواهم با مطالعه پروژه‌‌هایی را به دفتر فنی استانداری بدهند تا در دور دوم سفر سهم بیشتری به شهرستان اختصاص یابد.

وی بیان کرد: در بودجه سال 1402 نیز اعتبارات خوبی برای شهرستان تصویب شده که ابلاغ می‌شود و پس از آن در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اقدامات بعدی انجام می‌گیرد تا به‌سرعت کارها پیش برود.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه وضعیت عمرانی استان طی دو سال اخیر دولت سیزدهم با وجود کمبود اعتبارات و نبود درآمد دولت در زمینه فروش نفت رو به جلو است، گفت: دولت سیزدهم به حوزه عمرانی نگاه و توجه ویژه‌ای دارد و در سفرهای استانی یکی از شاخص‌های اصلی، مباحث عمرانی است.

وی با اشاره به اینکه دولت تأکید کرده در استان‌ها پروژه جدید شروع نشود تا پروژه‌های نیمه‌تمام و ناتمام تکمیل شود، افزود: پروژه‌های متعددی در استان بود که سال‌ها باقی مانده و اعتباری برای آن‌ها تعریف نمی‌شد که یکی از موارد آب‌رسانی از تالوار بود.

تیموری بیان کرد: سال گذشته با وجود کمبود اعتبارات یک‌هزار و 500 میلیارد تومان از منابع ملی به این پروژه اختصاص یافت و با کار ضربتی و جهادی فاز نخست انتقال آب انجام شد.

وی با بیان اینکه در سفر ریاست‌جمهوری به استان پروژه‌هایی که حداقل 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند اعتبار گرفتند، گفت: 14 هزار میلیارد تومان در سفر استانی اعتبار عمرانی مصوب شد و هرکدام از پروژه‌ها مانند بیمارستان تخصصی درمان سرطان، کنار‌‌گذر غربی، راه‌آهن ملایر- همدان، کنارگذر اسدآباد، کنارگذر رزن و کریدور شمالی اصله- کاج اعتبار گرفتند.

تیموری درخصوص تعیین تکلیف مسکن مهر فامنین نیز ابراز کرد: مسکن مهر 330 واحدی فامنین باید در چهار فاز و حداکثر طی دو سال به متقاضیان تحویل داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان یکی از امور با اهمیت فرمانداری و شهرداری را کنترل ساخت‌وساز غیرمجاز دانست و گفت: باید تکالیف قانونی در این زمینه جدی پیگیری شود و کمیسیون ماده 99 و کمیسیون ماده 100 به‌صورت منظم تشکیل و آرای صادره براساس مقررات و ضوابط اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه فامنین اکنون مشکل ترافیک ندارد اما باید پیشگیری‌های لازم در کمیسیون ترافیک شهرستان برای آینده انجام شود، تصریح کرد: سیاست‌گذاری برای اصلاح شبکه‌های شهری و امور ترافیک با همکاری شورای ترافیک استان انجام شود.

تیموری در ادامه جلسه به موارد و مشکلات مطرح‌شده از سوی شهردار فامنین ازجمله درباره کمیسیون ماده پنج، خیابان شورا، کمیسیون امور زیربنایی و افزایش محدوده پاسخ داد.

در ادامه ایوب اسداللهی، مدیرکل دفتر فنی استانداری همدان نیز مواردی از انتظارات خود از معاون عمرانی فرماندار و مدیران شهرستان مبنی بر اقدامات لازم برای ماده 99 و افزایش متقاضیان تسهیلات و بازنگری طرح هادی روستاها را ارائه کرد.

   تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی مطالبه مردمی است

فرماندار فامنین نیز گفت: تعیین تکلیف 20 پروژه عمرانی فامنین مطالبه مردم است که باید پیگیری شود و به نتیجه برسد.

سیدروح‌الله حسینی با بیان اینکه پیشرفت پروژه‌های مهم و اصلی شهرستان در گرو حمایت جدی معاون عمرانی استاندار و مدیران استان است، اظهار کرد: در مجموعه ادارات فامنین عزم جدی و اراده مستحکم برای رفع مشکلات و پیگیری وجود دارد و مدیران شهرستان فارغ از وظایف یک کارمند با روحیه جهادی و مضاعف پیگیر کارها هستند.

وی با یادآوری دو برنامه ارتباط مردمی یکی برنامه حضور در مساجد و دیگری برنامه حضور در روستاها به همراه مدیران شهرستان، ادامه داد: مردم در این برنامه‌ها اراده مدیران برای حل مشکلات و حضور میدانی آنان را می‌بینند.

فرماندار فامنین خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های مدیران شهرستان برخی پروژه‌ها نیاز به حمایت جدی و عنایت معاون عمرانی استاندار و مدیران استان دارد و اگر این حمایت نباشد، پروژه‌های اصلی و مهم پیش نخواهد رفت.

وی عنوان کرد: دغدغه استاندار و معاون عمرانی وی درباره فامنین را می‌دانیم که این قابل تحسین است؛ بنابراین برای جبران عقب‌‌ماندگی‌‌ها از هر فرصتی استفاده می‌کنیم.

حسینی با یادآوری 20 پروژه مهم زمین‌مانده در شهرستان، بیان کرد: تکمیل این پروژه‌ها مطالبه مردم است که امیدواریم با حمایت شما در سال 1402 بخشی از پروژه‌های رهاشده تکمیل شود.

وی در بخشی دیگری تشکیل ادارات در فامنین و ارتقای نمایندگی‌ها را نیاز شهرستان دانست و گفت: در راه‌اندازی ادارات و ارتقای نمایندگی‌ها نیازمند حمایت مدیران استان و به‌ویژه نمایندگان شهرستان‌های همدان و فامنین در مجلس هستیم.

فرماندار فامنین تصریح کرد: اختیارات مدیران اجرایی محدود بوده و لازم است نمایندگان در عمل حمایت لازم را برای راه‌اندازی ادارات شهرستان داشته باشند.

در پایان مراسم از زحمات خانم قربانی معاون عمرانی سابق فرماندار تقدیر و حامد رستمی به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فامنین منصوب شد.

در این مراسم همچنین با انتصاب امیر ثابت‌مقدم در سِمت مدیر راه و شهرسازی فامنین، این واحد اداری از نمایندگی به اداره ارتقا یافت.

شناسه خبر 71378