شناسه خبر:70863
1402/4/11 08:52:08

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: سد معبر مغازه‌دارها و قرار دادن وسایل و اقلام تبلیغی ازجمله پایه‌های پرچم در سواره‌رو، یکی از علل سد معبر و ایجاد ترافیک در این شهرستان است.

سرهنگ فرخ جمالی روز شنبه اظهار کرد: قرار دادن وسایل و اقلام تبلیغی در سواره‌رو و سد معبر برای خودروهای عبوری ازنظر قانون جرم است و درصورت بی‌توجهی فرد به تذکرها و هشدارها، برای فرد متخلف پرونده قضائی تشکیل می‌شود.
وی افزود: این‌روزها شاهد رواج قرار دادن اقلام تبلیغی به‌خصوص پایه پرچم در سواره‌رو و مقابل مغازه‌ها هستیم که این اقدام موجب مسدود شدن بخشی از سواره‌رو شده و زمینه‌ساز بروز ترافیک و سوانح احتمالی است.
رئیس پلیس راهور همدان با بیان اینکه نباید به بهانه تبلیغ اقدام به مسدود کردن معابر کم‌عرض و ایجاد راهبندان و ترافیک کرد، گفت: هماهنگی با شهرداری برای جمع‌آوری پرچم‌های تبلیغی واقع در سواره‌رو انجام شده است و درصورت مشاهده، این اقلام ضبط می‌شود.
سرهنگ جمالی بیان کرد: همچنین قرار دادن پرچم‌های تبلیغی در حاشیه سواره‌رو موجب محدودیت دید راننده شده و احتمال بروز تصادف به‌ویژه با عابر، دور از انتظار نیست.
وی در ادامه درباره تصادف دو شب گذشته نیز گفت: یک دستگاه سواری پژو از سمت میدان صداوسیما به میدان کربلا با سرعت بسیار بالا درحال تردد بوده که به‌علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه، دچار سانحه شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان افزود: راننده 18 ساله و بدون گواهینامه این وسیله نقلیه با درخت، تیر برق و دیگر موانع حاشیه جاده برخورد کرده و به کما رفته و هم‌اینک در بیمارستان بستری است.

شناسه خبر 70863