شناسه خبر:69408
1402/3/2 10:31:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: با گذشت چهار سال از این ثبت جهانی هنوز دبیر شهر جهانی کلاش هنوز مشخص نشده است.

منصور مهرزاد اظهار کرد: معتقدم در ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش عجله شد باید با برنامه‌ریزی بیشتر در این راستا اقدام صورت می‌گرفت.
وی خاطرنشان کرد: همین عجله‌ای شدن کار موجب شده ما به عنوان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های شهر جهانی با موانع و مشکلاتی مواجه باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های شهرهای خلاق باید به‌عنوان یک کار فراسازمانی تعریف و همه ارگان‌ها در این راستا همکاری لازم را داشته باشند، عنوان کرد: البته از زمان ثبت این شهر به عنوان شهر جهانی کلاش در زمینه آموزش جامعه محلی و صاحبان کسب و توسعه گردشگری فعالیت‌های خوبی انجام شده است، اما کافی نیست.
مهرزاد با تأکید براینکه در مجموع در زمینه شهر جهانی کلاش انگونه که باید و شاید عمل نکرده‌ایم و نیاز به کارهای اساسی در این خصوص داریم، اذعان کرد: دبیرخانه شهر جهانی کلاش در یک مقطع زمانی به شهرداری مریوان سپرده شد ولی در عمل هیچ خروجی نداشت.
وی با عنوان اینکه در مقطعی که اقدام به ثبت شهر جهانی کلاش شد مریوان ظرفیت لازم را در این خصوص داشت، اما امکانات آن فراهم نبود، عنوان کرد: مشارکت مردم در این اقدام و استقبال بیش از یک هزار و 500 نفر از شهروندان این شهر که با پوشیدن کلاش و لباس کُردی به استقبال هیئت ثبت جهانی کلاش آمدند یکی از مهم‌ترین دلایل این ثبت جهانی بود.
به گفته وی، با گذشت چهار سال از این ثبت جهانی هنوز دبیر شهر جهانی کلاش هنوز مشخص نشده است.
وی عنوان کرد: متأسفانه تغییر مدیریتی در شهرداری و دغدغه اصلی نبودن این مهم موجب شده این موضوع همچنان مغفول بماند.

شناسه خبر 69408