شناسه خبر:69241
1402/2/30 09:52:22

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: برخورد با سه تخلف حادثه‌ساز ازجمله استفاده نکردن از کلاه ایمنی، حرکت موتورسوار در پیاده‌رو و نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان جلوی وسیله نقلیه، تشدید شده است و توصیه می‌شود که رانندگان و شهروندان بیش از گذشته نسبت به رعایت مسائل ایمنی اهتمام ورزند.

سرهنگ فرخ جمالی روز چهارشنبه اظهار کرد: یک هفته گذشته تصادفات منجر به جرح سرنشینان جلوی خودرو افزایش یافت که همه مصدومیت‌ها ناشی از نبستن کمربند ایمنی بوده است.
وی اضافه کرد: بستن کمربند ایمنی برای مدت‌ها از سوی راننده و سرنشینان رعایت می‌شد، اما به‌مرور زمان رعایت این موضوع مهم کم‌رنگ شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: طرح اعمال قانون خودروهایی که راننده و سرنشین جلوی آن‌ها از کمربند ایمنی استفاده نکرده‌اند در دستور کار قرار گرفت و در روز نخست اجرای این طرح 780 دستگاه خودروی متخلف جریمه شدند.
سرهنگ جمالی افزود: یکی از شایع‌ترین تخلف موتورسواران استفاده نکردن از کلاه ایمنی بوده؛ به‌گونه‌ای که داده‌های آماری و مشاهدات گویای این است که بیش از 90 درصد راکبان موتورسیکلت از کلاه استفاده نمی‌کنند.
وی اضافه کرد: ابتدای سال جاری یک موتورسوار فاقد کلاه ایمنی در بلوار کولاب به‌علت تصادف و برخورد سر با سطح آسفالت جان باخت و فرد دیگری نیز هم‌اینک در بیمارستان بستری است و در کما به‌سر می‌برد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: بسیاری از موتورسواران به‌علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی، پس از بروز تصادف دچار نقص عضو، معلولیت، از دست دادن حافظه و قدرت حرکت دست‌وپاها می‌شوند.
سرهنگ جمالی بیان کرد: تردد موتورسیکلت از پیاده‌رو از دیگر تخلفات شایع است که پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان برخورد با این قبیل موتورسواران متخلف را نیز در دستور کار دارد.
وی تأکید کرد: عوامل پلیس راهور درصورت مواجهه با این قبیل موتورسواران، ضمن جریمه، وسیله نقلیه آن‌ها را به مدت یک‌ماه در پارکینگ متوقف می‌کنند.

شناسه خبر 69241