شناسه خبر:69162
1402/2/27 08:53:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: به علت نداشتن سکوی صادرات به صورت قانونی در پایانه‌های مرزی، صادراتی به طور مستقیم به عراق نداریم.

سیدفرزاد افضلی، مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تولیدات شیلات در استان، اظهار کرد: شرایط پرورش ماهی در استان کرمانشاه با وجود منابع آبی خوب، روندی روبه رشد دارد.
وی گفت: در پایان سال گذشته تولیدات شیلات به 21 هزار و 500 تن رسید و توانستیم رتبه نخست تولید ماهیان گرمابی را بین استان‌های غیرساحلی مناطق گرمسیری کسب کنیم.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در گونه‌های مختلف سردآبی (قزل‌آلا) و گرمابی(کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگهد) تولید داریم.
وی در رابطه با صادرات شیلات به کشور همسایه، افزود: به علت نداشتن سکوی صادرات به صورت قانونی در پایانه‌های مرزی صادراتی به طور مستقیم نداریم، ولی محصولات شیلات استان کرمانشاه توسط شرکت‌ها و بازرگانان و حتی خود تولیدکنندگان که در کار صادرات هستند به بازار عراق صادر می‌شود و نیمی از تولیدات ماهی‌ گرمابی روانه بازار این کشور می‌شود.
افضلی در پایان، افزود: چهار مجتمع تولید ماهی‌های سردابی داریم و امیدواریم فاز دوم مجتمع شهدای قصرشیرین ماهی‌‌ها گرمابی هم به بهره‌برداری برسد چون پروژه‌های شیلات زودبازده و اشتغالزا هستند و در قالب پروژه اقتصاد مقاومتی تعریف می‌شوند.

شناسه خبر 69162