شناسه خبر:68957
1402/2/21 09:20:25

سپهرغرب، گروه خبر: عملیات اجرایی توسعه پایگاه امداد و نجات پایانه مرزی مهران همزمان با هفته هلال احمر در آیینی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام روز چهارشنبه در این آیین گفت: عملیات مرحله دوم توسعه پایگاه امداد و نجات پایانه مرزی مهران با صرف اعتبار 140 میلیارد ریال اجرایی می‌شود.
غلامرضا علی‌محمدی افزود: این پایگاه با زیر بنای 540 متر مربع احداث شده و تا پیش از اربعین امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: این طرح به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های امدادی جمعیت هلال احمر، قرارگاه عملیاتی امدادی این جمعیت به‌عنوان مسئول کمیته امداد و نجات و مرکز ثقل و کانون فعالیت‌های امداد و نجات در پایانه مرزی مهران و محل استقرار کاروان امدادی، بهداشتی و درمانی هلال احمر جهت اعزام به کشور عراق در ایام اربعین حسینی است.
مدیرعامل هلال احمر ایلام تأکید کرد: با توجه به مسئولیت مستقیم هلال احمر در راستای پوشش امدادی حوادث احتمالی و انجام خدمات امدادی، درمانی ایام اربعین حسینی در داخل و خارج کشور، مدیریت هماهنگی و انتقال مصدومان احتمالی ایام اربعین حسینی از کشور عراق به مرز مهران از طریق مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مستقر در این پایگاه به انجام می‌رسد.
فرماندار مهران نیز در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر، بیان کرد: جمعیت هلال احمر همواره و در همه عرصه‌ها و شرایط بسیار سخت کنار مردم بوده و صادقانه به مردم خدمت می‌کند و مردم هم قدردان خدمات ارزشمند این نهاد بوده و آنرا دوست دارند.
علی عباس شفیعی با بیان اینکه هلال احمر در حوادث گوناگون همیشه پای کار است، از خدمات مجموعه هلال احمر در ایام اربعین حسینی سال گذشته قدردانی کرد.

شناسه خبر 68957