شناسه خبر:68730
1402/2/17 00:15:44
معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ ‌دستی استان همدان:

خانه‌های خلاق مانع از منسوخ شدن صنایع دستی می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ ‎دستی استان همدان گفت: ایجاد خانه‌های خلاق در همدان از منسوخ شدن رشته‌های صنایع‌ دستی جلوگیری می‌کند.

محمدرضا خلجی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با ایجاد خانه‌های خلاق سفال و مبل و منبت، افراد دانش‌آموخته در این حوزه و رشته مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه صنایع‌ دستی ظرفیت خوب و بالفعلی در استان همدان دارد که می‌توان در بخش اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن فعالیت کرد، ادامه داد: طبق سنوات گذشته حلقه مفقوده رونق این هنر در بحث آموزش و فروش محصولات است و ما به دنبال ایجاد بستر و بازار مناسب برای عرضه محصولات هستیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در طول سال‌هایی که با بیماری کرونا درگیر بودیم آسیب‌های خیلی زیادی به صنایع‌ دستی وارد شد، یادآور شد: یکی از ظرفیت‌های فروش صنایع‌ دستی بحث بسته‌بندی و برگزاری بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی است که در طول چندسال اخیر به علت‌های مختلف، برگزار نشده و این مهم آسیب جدی به صنایع‌ دستی وارد کرده است.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی بازارچه صنایع‌ دستی در همدان، بازاریابی، فروش اینترنتی، بحث برندسازی و موضوعات دیگر، می‌تواند این خلأ را از بین ببرد.

خلجی اظهار کرد: در طول سه تا چهار ماه گذشته، پنج دوره آموزش با محوریت مشتری‌مداری و بازاریابی و فروش اینترنتی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بحث ما فروش، بسترهای فروش واقعی و ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت صنایع‌ دستی است، گفت: ایام نوروز در استان 50 غرفه صنایع‌ دستی با هدف ارائه و معرفی سوغات و صنایع‌ دستی و حمایت از هنرمندان صنایع‌ دستی برپا شد.

شناسه خبر 68730