شناسه خبر:68528
1402/2/12 08:53:45
برای نخستین‌بار در شهر همدان؛

احداث پارک کودکان کم‌توان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت: از ابتدای اردیبهشت‌ماه احداث پارک کودکان کم‌توان برای نخستین‌بار در شهر همدان طی دو فاز آغاز شده است.

مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه جمعیت زیادی از شهرها را کودکان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: توجه به نیازها و خواسته‌های یک کودک می‌تواند باعث به‌وجود آمدن جامعه‌ای شاداب و پُر از امید و انرژی در سالیان آینده باشد و این مهم در شهر همدان که به‌عنوان شهر دوستدار کودک شناخته می‌شود، اهمیتی دوچندان دارد.
وی با اشاره به اینکه بازی مهم‌ترین فعالیت کودکان محسوب می‌شود و از طریق همین بازی کردن است که یک کودک مهارت‌های حسی، حرکتی و اجتماعی را می‌آموزد، گفت: کودکان کم‌توان بنا بر تفاوت‌های فردی قابل ملاحظه‌ای که ازلحاظ جسمی و ذهنی نسبت به بقیه کودکان دارند، به مراقبت‌های خاص و ویژه‌ نیازمند هستند که با توجه به یافته‌های محققان بهترین و مؤثرترین راه درمان این اختلالات، بازی‌درمانی است.
حضرت‌زاده اظهار کرد: بر همین اساس و بنا بر ضرورتی که در این زمینه وجود دارد، شهرداری منطقه یک تصمیم گرفت برای نخستین‌بار در شهر همدان اقدام به احداث پارک کودکان کم‌توان با مساحتی بالغ‌بر 6 هزار متر مربع کند.
مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه این پروژه در دو فاز اجرا خواهد شد، عنوان کرد: در مرحله نخست گروه‌های محوطه‌سازی و پیاده‌رو‌سازی‌ شروع به کار کردند و پس از تکمیل اقدامات اولیه محوطه‌های بازی، کارگاه‌های آموزشی، اتاق مادر و کودک، پارک شن، آلاچیق‌ها، نمازخانه، سرویس بهداشتی و پارکینگ احداث می‌شود که برای اجرای هر دو فاز این پروژه هزینه‌ای بالغ‌بر 100 میلیارد ریال درنظر گرفته شده است.
وی در انتها اظهار کرد: افزایش سرانه فضاهای بازی کودکان با تمهیدات خاص و همچنین ساخت اتاق‌های مادر و کودک، از دیگر اقدامات است؛ شهرداری منطقه یک طی سال جاری درنظر دارد یکی از این اتاق‌های مادر و کودک در پارک شکریه را تا تابستان سال جاری به بهره‌برداری برساند و تحویل شهروندان به‌ویژه آینده‌سازان این شهر کند.

شناسه خبر 68528