شناسه خبر:68160
1402/2/4 08:48:42

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: پردیس سینمایی مهر حوزه هنری یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای اعتلا و توسعه فرهنگ و هنر این شهرستان است.

جعفر توان صبح امروز در جریان بازدید از پردیس سینمایی مهر اظهار کرد: شهرستان سقز یکی از مناطق مستعد کردستان در عرصه فرهنگ و هنر به‌شمار می‌رود.
وی با اشاره به برگزاری رویدادهای مختلف در این شهرستان، عنوان کرد: پردیس سینمایی مهر به‌عنوان یک زیرساخت استاندارد و حرفه‌ای سهم زیادی در اعتلای فرهنگ و هنر این شهرستان داشته و دارد.
فرماندار ویژه شهرستان سقز ضمن تقدیر از حوزه هنری کردستان در راستای راه اندازی این پردیس سینمایی، افزود: انتظار می‌رود که در سایه اقدامات صورت‌گرفته همچنان شاهد رشد این ظرفیت فرهنگی باشیم.
رئیس حوزه هنری کردستان نیز در این بازدید با اشاره به ارتقای بخش‌های مختلف پردیس سینمایی مهر سقز، بیان کرد: با عنایت به کمک‌های صورت‌گرفته از سوی فرمانداری، اقدامات خوبی برای توسعه هرچه بهتر این پردیس صورت گرفته است.
امین مرادی از تجهیز سیستم صوت پردیس سینمایی مهر سقز خبر داد و گفت: با این اقدام از این پس علاوه بر ارتقای کیفیت صدا، می‌توان نسبت به برگزاری مراسم و برنامه‌های مختلف نیز با بهره‌مندی از سیستم صوت حرفه‌ای اقدام کرد‌.
وی ضمن اشاره به خرید وارمر برای بوفه سینما و پرده سن از استقبال بسیار خوب مخاطب در اکران نوروزی خبر داد.
رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ به‌عنوان یک نیاز لازم و ضروری، یادآور شد: هرگونه هزینه در بخش فرهنگ یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و به همین دلیل در سال‌های آینده اهمیت این مهم مشخص می‌شود.
مرادی با اشاره به راه‌اندازی پردیس‌های مجهز و پیشرفته در شهرستان‌های سنندج، سقز و بیجار، اظهار کرد: کردستان سرزمین فرهنگ و هنر است و امیدواریم در راستای زیرساخت‌های ایجاد شده از سوی حوزه هنری شاهد رشد بیش از پیش این مهم باشیم.
گفتنی است، پردیس سینمایی مهر سقز 10 مرداد 1400 و با ظرفیت 469 صندلی با سه سالن سینمایی به همراه فروشگاه کتاب، نگارخانه، کافه کتاب با حضور مسئولین کشوری و استانی راه‌اندازی و افتتاح شد.

شناسه خبر 68160