شناسه خبر:67890
1402/1/27 07:56:13
مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد

برآورد خسارت بارش‌های اخیر تا چند روز آینده

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خسارت ناشی از بارش‌های اخیر ظرف سه، چها روز آینده برآورد می‌شود، گفت: مشکل کدورت منابع آب شهر کرمانشاه نیز به طور کامل مرتفع شده است.

افشین یگانه، با اشاره به بارش‌های قابل توجهی که طی روزهای گذشته پشت سر گذاشتیم، افزود: با توجه به اینکه پیامدهای این موج ناپایدار همچنان در برخی از نقاط استان ادامه دارد، برآورد دقیق خسارات وارده با انجام کار کارشناسی ظرف سه تا چهار روز آینده انجام خواهد شد و پس از جمع بندی به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه خسارات ناشی از این بارش‌ها آنطور که پیش‌بینی شده بود نبود، اما در برخی نقاط استان به محصولات کشاورزی، پل‌ها و... آسیب وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه افزود: هنوز در برخی نقاط سردسیر استان از جمله سنقر با سرما مواجهیم و چون هنوز برفی که در نواحی سردسیر باریده به طور کامل آب نشده، برآورد خسارت بخش کشاورزی در این مناطق هنوز کامل نشده است.

یگانه از آسیب به محصولات کشاورزی و چند دهنه پل روستایی در شهرستان گیلانغرب یاد کرد و ادامه داد: در برخی شهرستان‌های دیگر از جمله سرپل‌ذهاب و اسلام آبادغرب نیز خساراتی خصوصا در بخش زمین‌های زراعی و باغات وارد شد.

به گفته این مسئول مشکل دیگر مهمی که به دنبال بارش‌های سنگین رخ داد کدورت منابع آب شهر کرمانشاه بود که اگرچه به معنای غیربهداشتی بودن آب نیست، اما تغییراتی در ظاهر آب ایجاد شد که البته به دلیل پر بودن مخازن از قبل، مشکلی برای مردم ایجاد نکرد.

وی کدورت منابع آب سطحی و زیرزمینی در بارندگی‌های شدید را طبیعی دانست و تاکید کرد: طبق پیگیری که امروز(26 فروردین) از شرکت آب و فاضلاب انجام دادیم، این کدورت به طور کامل مرتفع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از اقدامات قابل توجهی که با همکاری بخش‌های مختلف به منظور جلوگیری از آبگرفتگی در مناطق شمال شهر کرمانشاه صورت گرفت نیز یاد و خاطرنشان کرد: تدابیری در منطقه "تنگ کنشت" به منظور مدیریت بارش‌ها انجام شد که اگر این تدابیر نبود بخش‌هایی از مناطق آبادانی و مسکن، ظفر، تکاور، ده پهن و... دچار آبگرفتگی می‌شد.

یگانه اظهار کرد: اگرچه بارش‌های قابل توجهی را طی 72 ساعت گذشته (60 تا 80 میلی‌متر) در استان شاهد بودیم که بروز خسارت به تبع آن طبیعی است، اما خوشبختانه این بارش‌ها به خوبی مدیریت شد و مشکل حادی در سطح استان نداشتیم.

شناسه خبر 67890