شناسه خبر:67794
1402/1/25 15:39:10

سپهرغرب، گروه خبر: طرح برق‌رسانی به پروژه تامین آب شهرستان تفرش از چشمه هفتیان با حضور مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق توانیر و جمعی از مسئولان استان مرکزی در تفرش بررسی شد.

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق توانیر در راستای بررسی این طرح در فرمانداری تفرش گفت: تامین برق چهار و 2 مگاوات برای چهار دستگاه پمپاژ تامین آب شهر تفرش از چشمه آب هفتیان، نیازمند ایجاد 70کیلومتر شبکه برق با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان است.

«مسعود صادقی» افزود: تامین آب شهرستان تفرش از چشمه هفتیان از طریق چهار ایستگاه پمپاژ صورت می‌گیرد، که مستلزم ایجاد شبکه فیدر اختصاصی و نصب چهار دستگاه پست برق ولتاژ اولیه در محل است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شهرستان تفرش دارای 23 هزار و 502 مشترک برق و 389 کیلومتر شبکه توزیع برق است.

«محمود محمودی» افزود: رفع مشکل کم آبی تفرش با اجرای کامل پروژه آبرسانی از چشمه هفتیان با تامین برق ایستگاه‌ها انجام می‌شود که توسط شرکت آب منطقه‌ای در دست اقدام است و شرکت توزیع برق تمام تلاش خود را برای تسریع در امر برقرسانی این طرح بکار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی هم در این نشست گفت: ساخت ابنیه این پروژه پیشرفت بالای 90 درصد دارد و 50 درصد خطوط انتقال برق موردنیاز طرح تا 2 ماه آینده تکمیل می‌شود.

«عزت‌الله آمری» افزود: با تکمیل شدن 50 درصدی خطوط انتقال برق، پروژه انتقال آب شهرستان تفرش از حالت اضطرار خارج می‌شود و تا تابستان 1403 طرح انتقال آب شهرستان تفرش به پایان می‌رسد.

وی بیان کرد: راه‌اندازی 50 درصدی پروژه انتقال آب تفرش از چشمه هفتیان، موجب افزایش ظرفیت انتقال آب از 30 لیتر به 70 لیتر در ثانیه می‌شود.

در این نشست، جزئیات طرح جابجایی شبکه فشار متوسط فیدر دانشگاه تفرش به طول هفت کیلومتر از مسیر قدیم گردنه گیان به مسیر جدید گردنه عبدل آباد تفرش با اعتبار 100 میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم‌گیری شد.

شناسه خبر 67794