شناسه خبر:67771
1402/1/24 09:20:42

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان بر ضرورت تقویت نیروی انسانی فنی در حوزه عمرانی مناطق شهرداری تاکید کرد و افزود: مساحت اصلاح روسازی آسفالت شهر همدان حدود یک میلیون متر مربع است که فقط 6 نفر نیرو برای حوزه آسفالت و اصلاح و نگهداری از معابر فعال هستند.

مهدی حیدری، روز سه‌شنبه در نخستین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری همدان بیان کرد: در سال جدید محورهای مهمی را برای ساماندهی حمل و نقل شهری در نظر گرفته‌ایم.
وی در ادامه با تبیین این محورها افزود: تقویت و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان که در قالب اضافه شدن اتوبوس به این مجموعه پیگیری خواهد شد.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان در ادامه به موضوع هوشمندسازی تقاطع‌های شهری، پرداخت و خاطرنشان کرد: متاسفانه همدان جزو معدود کلانشهر‌هایی است که هنوز تقاطع‌های خود را هوشمند نکرده است.
حیدری با تاکید بر لزوم تسریع در نصب وراه‌اندازی دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف در سطح شهر بیان کرد:امسال اتوبوس‌های BRT راه‌اندازی خواهد شد که دارای خط ویژه باشند.
وی در ادامه به احداث پارک‌سوارها و تقاطع‌های غیر هم‌سطح به ویژه میدان مدرس و میدان امام حسین اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم گام‌های موثری برای این پروژه‌ها در سال 1402 برداشته شود.
این عضو شورای شهرهمدان با بیان اینکه برخی اقدامات علیرغم کوچک بودن تاثیر بسزایی بر رضایتمندی شهروندان دارند تاکید کرد: در بارندگی‌های زمستان 1401 روسازی و آسفالت معابر شهری در زمان برفروبی آسیب‌دیده و شهرداری موظف به اصلاح روسازی و آسفالت شهر است.
وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در سطح معابر و روسازی آسفالت دیده می‌شود گفت: شورای شهر نیز مصوبه‌ای مبنی بر لزوم اصلاح سریعتر معابر دارد اگرچه هم‌اکنون نیز در این راستا اقداماتی انجام شده اما این روند اصلا کافی نبوده و مدیران ارشد شهرداری باید در این زمینه عزم جدی داشته باشند.
عضو شورای شهر همدان در ادامه بر ضرورت تقویت نیروی انسانی فنی در حوزه عمرانی مناطق شهرداری تاکید کرد و افزود: مساحت اصلاح روسازی آسفالت شهر همدان یک میلیون متر مربع است که فقط 6 نفر نیرو برای حوزه آسفالت اصلاح و نگهداری از معابر فعال هستند.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان در پایان جلسه با خطاب به شهرداری استان همدان گفت؛ شهرداری همدان در حوزه پشتیبانی واحدهای فنی از لحاظ نیروی انسانی، تامین مالی و تامین امکانات ظرف مدت حداکثر دو هفته با لایحه دو فوریتی اگر ردیف دارد اجرا و اگر نیاز به اصلاح دارد اقدام به عمل نماید.
حیدری در ادامه به اجرای سامانه تاکسی‌یار که باید سازمان تاکسیرانی آن را امسال اجرا کند اشاره کرد و گفت: با توجه به فهرست قیمت‌های جدید و پول خُردی که در بعضی مسیرها باید مبادله شود ضروری است هرچه سریعتر این سامانه اجرا شود.
علی اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه گفت:نکات مورد انتقاد در بحث آسفالت‌ریزی شهر همدان بسیار است ولی چند نکته اساسی در این موردکه از همیت ویژه ای برخوردار است عبارتند از بحث دما و حرارت آسفالت و زمان استفاده آن که معمولا با تاخیر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: ضعف بعدی در بحث آسفالت‌ریزی که بسیار مهم است نحوه زیرسازی است که در اکثر اوقات زیرسازی‌ها به‌درستی انجام نمی‌شود.
نظری افزود: ضعف دیگرروند آسفالت‌ریزی پایین بودن کیفیت آسفالت‌های بازیافتی است که اگر شهرداری در این سه مورد توجه بیشتری داشته باشد عمر و کیفیت آسفالت شهری بسیار بالا خواهد بود و خیلی از مشکلات و نارضایتی‌های مردم نیز حل خواهد شد.
علیرضا راسخی معاون فنی منطقه سه شهرداری گفت: یکی از معضلات اصلی مناطق 3 و 4 شهرداری همدان ضعف در زیرسازی و نبود ناظر زیرسازی در این مناطق است که مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: معضل بزرگ در منطقه حسن‌آباد شهر همدان ساخت و سازهای غیر مجاز و عدم استحکام خانه‌هااست که باعث می‌شود زیرسازی معابر به درستی انجام نشود و بالطبع تعمیر آسفالت معابر نیز با مشکل مواجه شود.

شناسه خبر 67771