شناسه خبر:67466
1402/1/16 09:43:51

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج گفت: 22 تُن چوب قاچاق از یک انبار غیرمجاز در روستای سراب‌قامیش این شهرستان کشف و ضبط شد.

ماشاالله علیایی روز سه‌شنبه اظهار کرد: یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در گشت‌های نوروزی خود متوجه یک انبار غیرمجاز نگهداری مقطوعات بلوط در روستای سراب قامیش شد و آن را توقیف کرد.
وی با بیان اینکه گونه کشف‌شده از درختان ممنوعه است، افزود: در تحقیقات انجام‌گرفته مشخص شد که این مقطوعات در پوشش کامیون‌های یخچال‌دار از مریوان به این انبار منتقل شده تا بعد از آن با کامیون‌های باری به مقاصد مورد نظر ارسال شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج گفت: این انبار با دستور مراجع قضایی و همکاری فرماندهی انتظامی ضبط و با یک دستگاه مایلر 10 چرخ، دو کامیون هشت چرخ و سه دستگاه خودروی باری به نهالستان گریزه که محل نگهداری مقطوعات جوبی مکشوفه است، منتقل شد.
علیایی بر برخورد جدی با هرگونه قاچاق چوب تأکید کرد و یادآور شد: پیگیری برای شناسایی متخلفان ادامه دارد.
از مساحت دو میلیون و 937 هزار هکتاری استان کردستان، بیش از 60 درصد آن شامل یک میلیون و 587 هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد؛ در مجموع 67 هزار خانوار روستایی استان بهره‌بردار بخش مراتع هستند و بهره‌برداران کردستانی 6.5 درصد علوفه کشور را تولید می‌کنند

شناسه خبر 67466