شناسه خبر:67035
1401/12/18 19:52:21
دکترعلی شریفی‌کیا، مدیرعامل شرکت خوش‌نوش:

صداقت درگفتار و عمل شاخص هیأت نمایندگان باشد

از آنجایی که متأسفانه اداره اتاق بازرگانی قائم به شخص رئیس اتاق شده و تنها برخی به دنبال منافع شخصی بوده‌اند لذا در صورتیکه شخص رئیس اتاق انسانی امین و پاکدامن و فعال اقتصادی واقعی باشد اداره اتاق به شکل مطلوب می‌تواند صورت پذیرد و در غیر‌این صورت چالش‌برانگیز خواهد شد و به تبع آن مورد انتقاد فعالان اقتصادی و چنانچه اعضای ‌هیأت رئیسه خود از فعالان اقتصادی باشند به دلایل فوق ممکن است با شخص رئیس اتاق، چالش داشته‌باشند.

 اعضای هیأت نمایندگان باید چه شرایط ویژه‌ای داشته‌باشند؟ اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی باید فعالان اقتصادی، خوشنام، دارای باور خود جمعی و همکاری گروهی و مورد قبول اکثریت فعالان، امانتدار و پاکدامن و دارای صداقت در گفتار و عمل باشند اما مهمترین ویژگی که باید بر آن تأکید کنیم این است که خود باید فعال اقتصادی باشند تا بتوانند به صورت ملموس درد فعالان اقتصادی را درک کنند.

 وظایف اعضای اتاق بازرگانی در انتخاب هیأت نمایندگان اتاق  چیست؟

در وهله نخست از فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، فعالان خدمات، صاحبان رأی و کاندیداتورها تقدیر و تشکر می‌کنم، از آنجایی که انتخابات اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی است، فعالان اقتصادی تکلیف شرعی دارند که در انتخابات حضور جدی پیدا کنند تا اینکه برآیند فکر و فعالان اقتصادی انتخاب شوند.پس بهتر است همه دارندگان حق رأی در روز انتخابات، با مشارکت خود نمایندگان شایسته‌ای برای هیأت نمایندگان برگزینند.

 نظرتان را درباره حضور در انتخابات بفرمائید.

1- فعالان اقتصادی باید با اهتمام جدی در انتخابات شرکت نمایند.

2- فعالان اقتصادی با مطالعه دقیق راجع به کاندیداها و با حداقل اعضای شاخص گروه‌های ائتلاف با آگاهی کامل از شرایط فعالیت اقتصادی و شناخت از آنها تصمیم‌گیری نمایند.

3- اعضای اتاق بازرگانی باید از بین فعالان اقتصادی دردمند و دلسوز بخش خصوصی کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب نماید.

4- فعالان اقتصادی باید دقت نمایند که از انتخاب افراد حاشیه‌ساز و بدون سابقه کار اقتصادی خودداری نمایند، زیرا این افراد نمی‌توانند مطالبات بخش خصوصی را درک نموده تا اینکه بخواهند در جهت رفع مشکلات تولید تلاش نمایند.

5- فعالان اقتصادی باید پس از انتخاب نمایندگان خود هم با مطالبه‌گری از نمایندگان بخواهند تا وظایف خود را در بهترین شکل انجام دهند.

شناسه خبر 67035