شناسه خبر:66411
1401/12/4 10:16:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل پزشکی قانونی استان ایلام در خصوص پرونده‌های تشکیل شده در حوزه حوادث کار در ده ماهه سال جاری گفت: در این بخش 2٠ درصد نسبت به مدت مشابه، سال گذشته کاهش ثبت شده است.

مهرشاد طهماسبی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این که حدود 9٠٠ پزشک قانونی در ادارات کل پزشکی قانونی سراسر کشور وجود دارد گفت: در حال حاضر جذب و نگهداری این پزشکان به سبب سختی کار، شرایط روحی و روانی و پایین بودن حقوق و مزایای بسیار سخت است.
وی افزود: در سال جاری بودجه هزینه‌های پزشکی قانونی استان به مختصر افزایش یافته که این میزان پاسخگوی خرید تجهیزات نمی باشد و نیازمند توجه ویژه مسئولان ارشد استان و کشوری است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: تعداد پزشکان شاغل در اداره کل پزشکی قانونی ایلام 12 نفر است که از این تعداد سه پزشک متخصص است.
طهماسبی گفت: در حال حاضر تنها مرکز پزشکی قانونی شهر ایلام ملکی و هفت اداره پزشکی قانونی شهرستان‌های استان امانی و استیجاری هستند.
وی ادامه داد: در 10 ماهه سال جاری، 21 هزار و 582 پرونده در اداره کل پزشکی قانونی ایلام تشکیل شده که از این میران دو هزار و 92٠ پرونده مربوطه به ضرب و جرح ناشی از تصادف و دو هزار و 6٠4 مورد نیز مربوط به نزاع است.
این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، هشت نفر فوتی ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در اداره کل پزشکی قانونی ثبت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد کاهش یافته است.
طهماسبی ادامه داد: همچنین در این مدت 14 مورد فوتی ناشی از تصادفات درون شهری و 133 مورد تصادفات برون شهری ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: همچنین در این مدت 716 پرونده معاینات روان‌پزشکی در اداره کل پزشکی قانونی استان تشکیل و رسیدگی شده است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه حوادث کار در ده ماهه سال جاری را 219 پرونده عنوان کرد و گفت: در این بخش 2٠ درصد نسبت به مدت مشابه، سال گذشته کاهش ثبت شده است.
طهماسبی گفت: همچنین 60 پرونده سقط جنین در 10 ماهه سال جاری در اداره کل پزشکی قانونی ایلام تشکیل و ثبت شده است.
وی ادامه داد: در اربعین سال جاری جسد 7٠ زائر در اداره کل پزشکی قانونی ایلام معاینه و جواز دفن آنان صادر شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: هم‌اکنون معاینات اجساد در دو شهرستان دره‌شهر و دهلران انجام می‌شود.
طهماسبی گفت: سیاست سازمان پزشکی قانونی کاهش تشکیل پرونده کمیسیون پزشکی بوده و متقابلا تشکیل کمیته تحصصی در راس برنامه‌های این سازمان قرار گرفته است.
وی در خصوص تشکیل پرونده کمیسیون پزشکی نیز ادامه داد: در این راستا 68 پرونده در سال جاری تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل پزشکی قانونی ایلام در 10 ماهه سال جاری هفت هزار و 19٠ آزمایش در آزمایشگاه تشخیصی پزشکی قانونی انجام گرفته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش یافته است.
طهماسبی گفت: در بحث معاینات اجساد در این بازه زمانی 444 پرونده تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13/6 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه سه درصد فعالیت‌های پزشکی قانونی مربوط به معاینات بالینی است، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه 13 هزار 88٠ پرونده معاینات بالینی تشکیل که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش یافته است.

شناسه خبر 66411