شناسه خبر:66395
1401/12/4 09:59:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی ایران گفت: سالانه 500 دستگاه کمباین در این شرکت با هدف تامین نیاز داخلی تولید و روانه مزارع کشاورزان می‌شود.

«علی‌اصغر حمیدی‌فرد» روز چهارشنبه در ستاد برداشت گندم و گلزار در اراک افزود: ظرفیت تولید در این شرکت یک‌هزار دستگاه است که با فراهم شدن امکانات می‌توان از تمام ظرفیت استفاده کرد.
وی بیان کرد: با توجه‌به نیاز داخلی به واردات کمباین از نوع سنگین و نیمه‌سنگین، اقداماتی در راستای مهندسی معکوس در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی ایران ادامه داد: این شرکت در گذشته تولیدکننده کمباین بود اما هم‌اکنون کمباین برنج نیز تولید می‌کند که در استان‌های شمالی کشور استفاده می‌شود.
حمیدی‌فرد افزود: دستگاه‌های کمباینی که در گذشته با ارز خارجی به کشور وارد می‌شد اکنون در داخل به همت جوانان در داخل تولید می‌شود.
وی بیان کرد: شرکت کمباین‌سازی اراک آمادگی دارد تا در حوزه کشاورزی از ظرفیت این شرکت بیشتر استفاده کند.
مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی ایران افزود: شرکت موفق شده حقوق 400 نفر نیرو را پرداخت کند و یک روز حقوق عقب مانده ندارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: 25 درصد صنعت کشور در بخش کشاورزی فعالیت دارند، بنابراین باید این بخش مورد اهتمام جدی قرار گیرد.
«علی صفری» افزود: در بخش کشاورزی نباید از صنایع تبدیلی غافل شد زیرا این بخش پیشرو در صنعت کشاورزی است.
وی بیان کرد: 100 هزار بهره‌بردار استان مرکزی، سه میلیون تن محصول تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: این استان رتبه اول در تولید گل‌های زینتی، شاخه بریده و آپارتمانی و رتبه دوم در تولید لوبیا و بزرگترین شهرستان انار خیز کشور را به نام خود ثبت کرده است.
صفری اظهارکرد: پایانه صادراتی گل، با پیگیری‌های مداوم در استان مرکزی نهایی شده و تولیدکنندگان می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.
وی بیان کرد: ضریب مکانیزاسیون یک شاخص در بخش کشاورزی قلمداد می‌شود و برای توسعه این بخش باید سرمایه و وام در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: اعتباراتی که در بخش کشاورزی در نظر گرفته می‌شود قابلیت پشتیبانی ندارد زیرا بانک‌ها تبعیض قایل می‌شوند و به دنبال مشتری‌های خاص هستند.
صفری با اشاره به اینکه، بهره‌برداران بخش کشاورزی و زارعی استان مرکزی در زمینه تامین سوخت با مشکل مواجه هستند، بیان کرد: سهمیه سوخت 15 درصد کاهش یافته اما باید این تقلیل مبنای کارشناسی داشته باشد تا به قشر زحمت‌کش کشاورز فشار وارد نکند.
شرکت کمباین‌سازی ایران واقع در ابتدای جاده اراک به تهران، در سال 1348 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی شهرستان تهران به‌نام شرکت جانساز (سهامی خاص) به ثبت رسید و در سال‌های 1349 و 1361 به ترتیب با عناوین «ایران جان‌دیر» و «کمباین‌ سازی ایران» تغییر نام داشته است.
در سال 1384 بر اساس اجرای قانون خصوصی سازی 53 درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی واگذار شد و در سال 1392 نیز آن آستان با پرداخت 400 میلیارد ریال سهام خود را به 75 درصد افزایش داد.

شناسه خبر 66395