شناسه خبر:66318
1401/12/2 09:40:47

سپهرغرب، گروه خبر: به گفته سرپرست فرمانداری کرمانشاه، مجموعه گردشگری محله فیض‌آباد در شهر کرمانشاه آماده بازدید گردشگران نوروزی می‌شود.

ابراهیم رحیمی‌زنگنه با اشاره به برنامه‌ریزی برای آماده کردن مجموعه گردشگری محله فیض‌آباد کرمانشاه برای نوروز، گفت: این پروژه هم‌اکنون در مرحله واگذاری به پیمانکار است.
رحیمی‌زنگنه با بیان اینکه بازدیدها و اقدامات لازم برای انجام پروژه صورت گرفته و برآورد هزینه هم انجام شده، افزود: براساس قول شهردار منطقه سه کرمانشاه این پروژه شامل سنگ‌فرش و نورپردازی بوده و تا نوروز پیش رو به اتمام خواهد رسید.
رحیمی‌زنگنه با اشاره به قرارگیری مجموعه گردشگری محله فیض‌آباد در محدوده تکیه بیگلربیگی در شهر کرمانشاه، گفت: در محدوده این تکیه ارزشمند و دو کوچه پشتی آن هشت اثر ثبت ملی شده وجود دارد که از شهرداری و میراث فرهنگی خواسته شده این آثار ثبت ملی شده را برای بازدید گردشگران نوروزی آماده کنند.
سرپرست فرمانداری کرمانشاه همچنین با اشاره به قرار داشتن سرای فیض مهدوی در مسیر مجموعه گردشگری محله فیض‌آباد، توضیح داد: مقرر شده با همکاری میراث فرهنگی این سرا به خانه مشروطه تبدیل و آثار مشروطه‌خواهان استان در یکی از سالن‌های آن به نمایش گذاشته شود.
وی یادآور شد: فیض مهدوی خود از سران مشروطه در کرمانشاه بوده است.
هشت اثر ثبت ملی شده ازجمله حمام نظام، مسجد نظام، تکیه بیگلربیگی، سرای همدانی‌ها و زورخانه علمدار در محدوده مجموعه گردشگری محله فیض‌آباد شهر کرمانشاه قرار دارد.

شناسه خبر 66318