شناسه خبر:66080
1401/11/26 09:45:01

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امدادونجات هلال‌احمر همدان گفت: یک مادر باردار پس از ساعت‌ها تلاش تیم واکنش سریع هلال‌احمر و دیگر نیروهای امدادی به مرکز درمانی فاطمیه منتقل شد.

«فضل‌اله کلهر» بامداد سه‌شنبه ابراز کرد: ساعت 19 و 50 دقیقه روز گذشته (دوشنبه) شورای روستای «وهنان» از توابع شهرستان بهار در تماس با 112 خواستار امدادرسانی هلال‌احمر به یک زن باردار شد.
وی بیان کرد: تیم واکنش سریع به همراه یک تیم‌ پشتیبان به محل اعزام و در کمتر از 35 دقیقه به ابتدای مسیر منتهی به این روستا رسید، اما به‌علت مسدود بودن راه امکان حضور در روستا وجود نداشت.
معاون امدادونجات هلال‌احمر همدان اظهار کرد: بنابراین با توجه به مسدود بودن راه روستای وهنان در تماسی با مدیریت بحران هماهنگی لازم برای بازگشایی این مسیر صورت گرفت و پس از ساعت‌ها تلاش تیم راهداری، این مسیر برای انتقال مادر باردار بامداد امروز (سه‌شنبه) باز شد.
کلهر ادامه داد: این مادر 35 ساله دارای یک فرزند است و برای تولد دومین فرزند تحویل نیروهای اورژانس شد تا توسط آن‌ها به مرکز درمانی فاطمیه شهر همدان منتقل شود.
شهرستان بهار در فاصله 15 کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد و روستای وهنان در جاده همدان- کرمانشاه و پیش از رسیدن به گردنه اسدآباد واقع شده است.
ریزش سنگین برف از روز گذشته تاکنون منجر به مسدود شدن راه بیش از 150 روستای استان همدان شد، چراکه ارتفاع برف در برخی مناطق استان به 50 سانتی‌متر نیز رسید.
همچنین به‌علت ریزش برف و برودت هوا ادارات، نهادهای دولتی، مدارس و مراکز آموزشی در روز دوشنبه 24 بهمن‌ماه 1401 تعطیل شد.

شناسه خبر 66080