شناسه خبر:65978
1401/11/23 10:32:47
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی انجام شد

بهره‌برداری از 4 پروژه تولیدی ـ عمرانی در تویسرکان

سپهرغرب، گروه خبر: چهار پروژه بزرگ تولیدی و عمرانی با اعتباری بالغ بر 426 میلیارد تومان در تویسرکان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در دهمین روز از ایام‌الله دهه فجر چهار پروژه تولیدی و عمرانی بزرگ با اعتباری بالغ بر 426 میلیارد تومان این شهرستان توسط استاندار همدان با همراهی نماینده مردم تویسرکان در مجلس و فرماندار و مدیران کل استانی و شهرستانی افتتاح و مورد بهره‌بردری قرار گرفت.
پروژه شرکت الیاف‌سازان آتیه‌نوین با هدف تبدیل ضایعات باقیمانده از بطرهای خالی به الیاف با سرمایه گذاری 150 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 72 نفر افتتاح و به بهره‌برداری رسید. این شرکت در وسعت 5 هزار متر مربع زیربنا در حوزه صنایع نساجی احداث شده است.
دومین پروژه فاز نخست طرح شرکت سرزمین میوه‌های شادمان آروند برای سورتینگ، بسته‌بندی، سردخانه و سبدسازی با سرمایه‌گذاری 6.5 میلیون دلار به همت سرمایه‌گذار خارجی افتتاح شد.
در فاز نخست این پروژه برای 100 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌ ایجاد شده است، این طرح به منظور بهینه‌سازی محصولات کشاورزی و توسعه گلخانه ایجاد شده است.
از اهداف مهم این پروژه جلوگیری از خام‌فروشی محصولات، حذف دلال و اشتغال‌زایی تعریف شده است. فاز دوم این پروژه نیز در دست اقدام است و پیش‌بینی اشتغال‌زایی مستقیم برای 100 نفر و غیر مستقیم برای حدود 400 نفر در فاز دوم در دستور کار قرار دارد.
پروژه سوم افتتاح زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال شهر فرسقج در مساحت یک‌هزار و 152 متر مربع با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان از اعتبارات استانی و سفر ریاست جمهوری نیز توسط استاندار همدان در دهمین روز از دهه مبارک فجر صورت گرفت.
چهارمین پروژه عمرانی در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی در تویسرکان با همراهی مسوولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید، در این طرح یک واحد مسکونی مقاوم سازی شده در روستای کریم‌آباد به نمایندگی از 50 واحد مسکن روستایی شهرستان تویسرکان افتتاح شد.
فرماندار تویسرکان در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران گفت: امسال در دهه فجر 58 پروژه با اعتبار 360 میلیارد تومان تقدیم مردم شهرستان شد
حسین افشاری اظهار کرد: امسال در دهه فجر 58 پروژه با اعتبار 360 میلیارد تومان تقدیم مردم شهرستان شد.
وی در ادامه با اشاره به افزوده شدن 14 متخصص به تیم درمان شهرستان خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌هایی که در دولت سیزدهم برای خدمت بر آن تمرکز شده است حوزه بهداشت و درمان است.
این مقام مسئول ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر افزود: خدمت به مردم مهمترین افتخار مسئولان است که از امام(ره) آموخته‌ایم.
وی در ادامه از ایثار شهدا و ایثارگران یادکرد و افزود: ما همه باید خود را مدیون ایثار شهدا بدانیم و از همه توان خود برای ادامه راه آن‌ها بهره ببریم.
وی در ادامه به وجود شرکت‌های بزرگ تولید دارو اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم کمبودهای در این حوزه هرچه سریعتر مرتفع شود.
فرماندار تویسرکان با اشاره به خدمات حوزه شهری بیان کرد:600 تن قیر با پیگیری نماینده برای شهرداری تویسرکان گرفته شده تا نهضت آسفالت شهر به قوت ادامه یابد.
افشاری بر لزوم ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تاکید کرد و افزود: توان اجرایی بالای مدیریت توزیع برق شهرستان 20 پروژه مهم را در شهرستان به نتیجه رسانده و احداث شبکه زمینی بلوار شهید بهشتی نیز پس از مساعد شدن شرایط جوی ادامه می‌یابد.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه شهرستان در عرصه صنعت و تبیین نیازها، شرکت ذغال برتر در شهرک صنعتی آریکان را یکی از واحدهایی برشمرد که با ظرفیت هزار تن با هزینه 9 میلیارد و 500میلیون تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با 15 نفر اشتغالزایی (5 نفر به طور مستقیم و 10 نفر غیر مستقیم) افتتاح شد.
این مقام مسئول افزود: درگذشته محصولات تولیدی این شرکت از چین وارد می‌شد ولی هم‌اکنون از داخل تأمین می‌شود و مصرف آن بیشتر برای گل حفاری چاه‌های نفت، زغال کبابی، سوخت گرمایشی و... است.
افشاری با بیان اینکه باید در حوزه سرمایه درگردش به این واحد تولیدی کمک شود خاطرنشان کرد: با افتتاح هر واحد تولید یک گام به سوی رونق اقتصادی برمی‌داریم
11 پروژه توزیع نیروی برق شهرستان تویسرکان به صورت همزمان با اعتبار 15 میلیارد و 650 میلیون تومان افتتاح شد.
فرماندار تویسرکان در ادامه از افتتاح 11 پروژه توزیع نیروی برق شهرستان تویسرکان به صورت همزمان با اعتبار 15 میلیارد و 650 میلیون تومان خبرداد و افزود: این 11 پروژه شامل احداث پست عمومی بلوار شهید عینعلی، احداث شبکه زیرزمینی بلوار شهید بهشتی، تأمین برق متقاضیان منطقه فاران، تأمین برق سایت جدید روستای برفیان، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق شهرک نیروی انتظامی، اصلاح و بهینه شبکه برق شهرک فرهنگیان و سپاه، اصلاح و بهینه شبکه برق بلوار شهید اشرفی اصفهانی، احداث شبکه فشار ضعیف روستایی، اصلاح و بهینه شبکه فشار ضعیف روستایی، اصلاح و بهینه شبکه برق روستای قلقل و تأمین برق صنایع، کشاورزی، دامداری، چاه آب و... است.
افشاری با بیان اینکه باید بیشتر از پیش برای تقویت حوزه درمان روستایی تلاش کنیم افزود: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی باباپیر علی با اعتبار 4 میلیارد تومان افتتاح شد. این پروژه از سال 96 فعال شده که 800 میلیون تومان از اعتبار هزینه شده توسط حاج کریم فضلی و 3میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات شبکه بهداشت و درمان پرداخت شده است.
وی در ادامه افزود: این مرکز 5 روستای گشانی، بوجان، باباپیر علی، سنجوزان و آرزوج را تحت پوشش قرار داده و در 435 متر بنا ایجاد شده که دارای اتاق پزشک، اتاق ماما، دندانپزشکی، دو اتاق تزریقات، داروخانه، 65 متر خانه سرایداری و 80 متر پانسیون پزشکان است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در این مرکز به‌جز دندانپزشک که در کل شهرستان کمبود داریم بقیه کادر درمان فعالانه خدمت‌رسانی خواهند کرد ابراز امیدواری کرد: با فعالیت آموزشگاه بهورزی مشکل کمبود بهورز در این شهرستان به‌زودی مرتفع شود.

شناسه خبر 65978