شناسه خبر:65903
1401/11/19 09:59:22

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار اراک با اشاره به اینکه به دنبال تکمیل ناوگان مکانیزه رفت و روب شهری هستیم گفت: نخستین دستگاه «جِنتکس» شهرداری اراک به ارزش 60 میلیارد ریال خریداری شد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، علیرضا کریمی ضمن اعلام خبر فوق، گفت: نخستین دستگاه جنتکس با هزینه کرد 6 میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری اراک توسط سازمان مدیریت پسماند به منظور پاکسازی، لایروبی کانال‌ها و جداول سطح شهر و رفع گرفتگی‌های احتمالی جداول بعد از نزول بارش باران خریداری شد.
وی در ادامه افزود: دستگاه جنتکس مجموعه ای کامل از تمامی تجهیزات لجن کشی و واترجت می‌باشد که برای پاکسازی، شستشوی و رفع آبگرفتگی کانال ها، معابر و جداول سطح شهر مورد استفاده قرار میگیرد.
شهردار اراک افزود: جنتکسی که توسط سازمان مدیریت پسماند خریداری شده دارای ظرفیت مخزن 12 هزار لیتری و دبی آب 480 لیتر بر دقیقه است که با شلنگ فشار قوی 30 متری خود میتواند فشار 600 باری را پمپاژ نماید.
کریمی شهردار اراک در پایان تاکید کرد: سازمان مدیریت پسماند طی یک سال گذشته به منظور نوسازی و بروزرسانی تجهیزات مکانیکی خود تلاش زیاده کرده که از جمله آن اورهال و بروزرسانی بلدوزر کوماتسو d155، خودروهای بلوارشور و همچنین خودروهای پرس جمع آوری پسماند است که تا تکمیل ناوگان مکانیزه مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه خواهد یافت.

شناسه خبر 65903