شناسه خبر:65791
1401/11/17 10:11:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری کرمانشاه از تحویل لایحه بودجه 4900 میلیارد تومانی شهرداری به شورای شهر خبر داد.

داریوش کرمی، رقم بودجه سال آینده شهرداری کرمانشاه را 4940 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این میزان نسبت به بودجه مصوب امسال با رقم 3600 میلیارد تومان، 37 درصد افزایش یافته است.
وی از افزایش 46 درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و افزود: میزان این اعتبارات در لایحه بودجه 2996 میلیارد تومان لحاظ شده است.
وی افزود: اعتبارات هزینه‌ای هم درلایحه بودجه سال آینده رشد 38 درصدی داشته و از 1100 میلیارد تومان در بودجه مصوب امسال به 1523 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده رسیده است.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری کرمانشاه گفت: همچنین رقم اعتبارات تملک دارایی‌های مالی در لایحه بودجه که اعتبارات جدیدی محسوب می‌شود هم بیش از 420 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
کرمی در ادامه با بیان اینکه پروژه‌های بسیاری در لایحه بودجه لحاظ شده گفت: یکی از مهمترین این پروژه‌ها قطار شهری کرمانشاه است که 600 میلیارد تومان اعتبار برای آن لحاظ شده که 400 میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت، 100 میلیارد تومان از محل تسهیلات و 100 میلیارد تومان از محل کمک‌های مالی دولت برای آن لحاظ شده است.
وی افزود: دفع آب‌های سطحی، توسعه حمل و نقل شهری و آسفالت معابر شهر هم ازدیگر پروژه‌هایی است که برای آنها در لایحه بودجه اعتبارات خوبی دیده شده است.
وی در ادامه در خصوص محل تامین منابع درآمدی بودجه شهرداری، گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده لایحه بودجه سال آینده از سه محل تامین می‌شود که یکی از آنها منابع حاصل از درآمدهای عمومی شامل عوارض عمومی و اختصاصی و کمکهای دولت است.
وی افزود: منبع درآمدی دیگر منابع ناشی از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای شامل فروش اموال منقول و غیرمنقول و منابع حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها است.
کرمی گفت: منبع درآمدی دیگر منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی شامل فروش اوراق مشارکت و دریافت تسهیلات است

شناسه خبر 65791