شناسه خبر:65600
1401/11/11 10:18:19

سپهرغرب، گروه شهر: تعداد پروژه‌های شهری برلین، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آلمان که قرار است از سود اوراق قرضه پایدار برای پیاده‌سازی آن‌ها بهره گرفته شود به 36 مورد خواهد رسید

اوراق قرضه پایدار به نوعی ابزار با درآمد ثابت اشاره دارد که به جمع‌آوری منابع مالی برای سرمایه‌گذاری همزمان در پروژه‌های سبز و اجتماعی منجر می‌شود. مدیران برلین در نظر دارند به پیروی از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد به اجرای پروژه‌های شگفت‌انگیز بسیاری در سراسر شهر بپردازند، با این حال کمبود بودجه سرعت پیشرفت آن‌ها را در این زمینه بسیار کند کرده است. در این راستا، بهره‌گیری از اوراق قرضه پایدار به بهترین شکل ممکن مشکل مالی این افراد را برطرف خواهد کرد و تحقق هدف صفر انتشار کربن همچنین مبارزه با اثرات جزایر گرمایی را برای آن‌ها تسهیل خواهد کرد.
  معیارهای پایداری
مدیران برلین ادعا کرده‌اند که تنها پروژه‌هایی از حمایت مالی اوراق قرضه پایدار بهره‌مند خواهد شد که در طراحی و احداث آن‌ها اصول پایداری به‌طور کامل رعایت شود و انتشار گازهای آلاینده در آن‌ها صفر باشد. نکته جالب توجه در مورد اقدام جدید این است که حمایت مالی اوراق قرضه پایدار به صورت وام در اختیار داوطلبان شهری با پروژه‌های برگزیده قرار خواهد گرفت که یک‌سوم آن قرار است برای پروژه‌های اجتماعی مصرف شود و مابقی مبلغ در اختیار پیاده‌سازی پروژه‌های زیست‌محیطی قرار گیرد. برنامه‌ریزان پایتخت آلمان همچینن از اجرای دوسالانه این طرح خبر داده‌اند و مدعی شده‌اند که کمترین بودجه شهری را برای پیاده‌سازی پروژه‌های اجتماعی-زیست‌محیطی مورد استفاده قرار خواهند داد.
برای پیاده‌سازی پروژه‌های برگزیده دست کم هزار یورو به حساب طراحان واریز خواهد شد و این در حالی است که مصرف‌کنندگان نیز موظف به سرمایه‌گذاری در اجرای این برنامه‌ها خواهند بود. پیش از این، دولت آلمان بخش اعظم هزینه لازم برای پیاده‌سازی پروژه‌های اجتماعی و دوستدار محیط زیست را پرداخت می‌کرد، با این حال کمبود بودجه مدیران برلین را به بهره‌گیری درآمد حاصل از اوراق قرضه سبز برای این کار سوق داده است.

شناسه خبر 65600